Lewis Hamilton se svým stájovým kolegou Georgem Russellem zvolili v nizozemském Zandvoortu původně strategii jedné zastávky v boxech. Díky tomu se dostali na čelo závodu a nějaký čas jej kontrolovali.
Hamilton zamířil do boxů až v 29. kole a od mechaniků dostal nejtvrdší bílou sadu gum, která mu měla vydržet až do konce. Mercedesu tato směs opravdu dobře fungovala a britský šampion se postupně prokousával dopředu, až se znovu vyškrábal na první místo.
Jenže do závodu zasáhli Yuki Tsunoda a pak i Valtteri Bottas. Tsunoda se dohadoval se svými mechaniky kvůli technickému stavu svého vozu a zastavil vedle trati, ačkoliv z boxové zídky slyšel, že je vše v pořádku. Japonec tím však spustil režim virtuálního safety car, v době, kdy Hamilton ze druhého místa stahoval Verstappenův náskok na čele.
I tak solidní pozici Hamiltonovi o dalších šest kol později pokazil jeho někdejší týmový parťák Valtteri Bottas, který nyní závodí za Alfa Romeo. Finský pilot totiž zastavil svůj monopost vedle trati v prostoru cílové rovinky. Na trať vyjel fyzický safety car, čehož využili Verstappen a Leclerc a na svojí žádost také Russell, aby obuli pro poslední fázi závodu nejrychlejší měkkou sadu.
">Lewis Hamilton tak za safety carem získal vedení, po restartu závodu zbývalo do konce 11 kol. „Bude neskutečně těžké udržet Verstappena za sebou,“ prohlásil Hamilton do týmové vysílačky. A měl pravdu, vedení poté, co safety car opustil trať, udržel jen několik desítek vteřin. Brzy jej předjeli i stájový kolega Russell, kdy si vzájemně oba piloti Mercedesu nic nedarovali a málem do sebe narazili, a Charles Leclerc na Ferrari.
„Tomu se mi nechce věřit. Neskutečně jste mě nas*ali,“ láteřil do vysílání Hamilton, který nakonec skončil čtvrtý.
Po závodě už byl ale klidnější a svá slova vysvětlil.
„Omlouvám se svému týmu, popravdě si ani nepamatuji, co jsem řekl. Jako kdybych na vteřinu úplně přestal vnímat. Doufám, že pochopili, že jsem byl prostě mimo sebe, zabraný do výkonu,“ popsal novinářům Hamilton.
Po skvělém úvodu a prostředku závodu měl Brit velká očekávání od sebe i od týmu.
„Nastavení auta i strategie byly skvělé, než jsme se museli potýkat s virtuálním a fyzickým safety car. Měli jsme fantastické zastávky v boxech, nejlepší v této sezoně. Měli jsme to skvěle našlápnuto a já už byl natěšený, že budeme brát první a druhé místo v cíli. Dlouho jsme na to čekali, nezažíváme zrovna vydařený rok. Měl jsem fakt namále, co se týče udržení emocí na uzdě,“ zklamaně hodnotil Hamilton.
Zdroj: Formule 1