Red Bull
Začneme loňskými vítězi Poháru konstruktérů a stájí dvojnásobného šampiona Maxe Verstappena. Red Bull měl kvůli svým dobrým výkonům v uplynulé sezoně ponížený čas, který mohl strávit vývojem monopostu. Omezení se týkala třeba doby, po kterou mohl využívat aerodynamický tunel. O další čas na vývoj Red Bull přišel ještě kvůli trestu za překročení výdajového stropu v sezoně 2021. Inženýři rakouské stáje tak měli při designování letošního vozu značně ztíženou pozici.
V říjnu loňského roku zemřel zakladatel firmy Red Bull a velký fanoušek motorsportu Dietrich Mateschitz, který se sice na vedení týmu přímo nepodílel, velká strategická rozhodnutí se však určitě děla s jeho souhlasem. Jak se Rakušané popasují s odchodem této osobnosti?
Další otázkou je také turbulentní vztah pilotů Maxe Verstappena se Sergiem Pérezem. Dvojnásobný mistr světa loni odmítl výrazněji pomoci svému parťákovi v boji o druhé místo v šampionátu. Mexičan Pérez si zase stěžoval, že loňský monopost RB 18 byl až příliš uzpůsobený představám a jezdeckému stylu Verstappena. Proslýchá se, že letošní monopost RB 19 už byl stavěný s větším důrazem na zpětnou vazbu i od druhého pilota. Jak se tato změna projeví ve výkonech obou jezdců?
Hamilton znovu provokuje. Při testech v Bahrajnu se pochlubil novými piercingy
Stanou se jedním z témat letošní sezony Formule 1 znovu piercingy Lewise Hamiltona a spekulace ohledně trestů pro jezdce...
Rozhovor, který se nekonal. Napálená FIBA se omlouvá francouzské hvězdě
Těch témat bylo hodně. Láska k modrému dresu, ve kterém hraje francouzský národní tým nebo třeba obtížnost adaptace v...
Ferrari
Posměváčci a hateři této tradiční stáje měli loni spoustu munice. Rudá stáj z italského Maranella zažila skvělý vstup do sezony, v jejím dalším průběhu však shořela jako papír. Po dlouhých letech představilo loni Ferrari opravdu rychlý monopost s titulovými ambicemi. Srážela jej však jeho poruchovost. Na ztracené sezoně si připsali solidní podíl také chaotická strategická rozhodnutí.
Před nadcházející sezonou Ferrari vyměnilo šéfa. Itala Mattiu Binotta vystřídal Francouz Frederic Vasseur. Teprve podruhé v historii slavné značky tak přebírá řízení stáje cizinec. Hlavní hvězda týmu Charles Leclerc má s Vasseurem velmi dobrý vztah, spolupracovali spolu v Monačanově debutové sezoně v F1 v Alfě Romeo. Před Vasseurem je nyní těžký úkol napravit poškozené vztahy uvnitř týmu a zefektivnit rozhodování.
Mercedes
Německá stáj připravila loni pro své piloty spíše mučící nástroj než rychlý vůz. Kvůli tzv. porpoisingu trpěli při a hlavně po závodech Lewis Hamilton i George Russell bolestmi páteře. Právě první půlka sezony, kdy inženýři stáje horečně řešili tento problém, který poprvé vyšel najevo až při předsezonním testování, stála tým titulové ambice. Šéf týmu Toto Wolff nechal loňský monopost vystavit v sídle stáje u vchodu do budovy. Prý kvůli tomu, aby zaměstnanci stáje nezapomněli na tento mimořádně špatný počin svého vývojového oddělení a poučili se z něj.
Loňská sezona byla první v kariéře Lewise Hamiltona, kdy neslavil vítězství ani v jednom závodě sezony. Navíc byl v pořadí šampionátu lepší jeho stájový kolega a krajan George Russell. Unese Hamiltonovo ego možnost, že by jej Russell porážel pravidelně i v této sezoně? Loni vypadal sedminásobný mistr světa v pohodě, touha po osmém titulu světového šampiona ho ale neustále pohání a v 38 letech už mnoho dalších šancí na zisk primátu mít nebude.
Mohl by začít být netrpělivý a to by mohlo vytvořit solidní šrámy na jeho dosud bezproblémovém (alespoň je tak prezentovaný na venek) vztahu s Russellem.
Zdroj: F1
Kupovali si sudí? Barcelona posílala peníze viceprezidentovi komise rozhodčích
V kancelářích fotbalové Barcelony je opět rušno. Už několik let musí vysvětlovat skandální nakládání se svými financemi a teď...
Co je to za mimozemšťany? Cyklistická helma z Hvězdných válek budí emoce
Kdybyste se na ni podívali z boku, asi by vám v ničem zvláštní nepřišla. Ale zepředu už je to jiný příběh. Časovkářská helma...