V kvalifikaci i předchozích trénincích před týdnem znovu ukázal, že jemu i jeho stáji Alpha Tauri trať, která se nachází kousek od italské Boloni, celkem sedí. Po čtvrtém místě v loňské kvalifikaci tentokrát vyrazil Gasly do závodu z pátého místa na startovním roštu.
[caption id="attachment_6527" align="alignnone" width="696"> Pierre Gasly poté, co ovládl loňskou Velkou cenu Itálie. / Foto: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool[/caption>
Počasí však bylo proměnlivé, před závodem pršelo, a tak se s týmovými stratégy rozhodl vstoupit do závodu s pneumatikami do mokra. Pouze tři další jezdci zvolili stejný postup – Mick Shumacher a Nikita Mazepin z Haasu a Esteban Ocon z Alpine.
Velmi záhy bylo jasné, že to nebylo vhodně zvolené nastavení, protože vozy, které jely na Intermidiate soupravách, Gaslyho monopost houfně předjížděly. Jeho Alpha Tauri se tak postupně propadala pořadím, v 18. kole klesl až na 18. příčku. To už se ale pomalu vzpínal ke comebacku, jelikož měl přezutou úvodní sadu gum.
Po restartu v 35. kole se vrátil na trať se sadou Medium a začal jeho útok na soupeře před ním. Na konci závodu mu patřila osmá příčka, i díky tomu, že se po vzájemné kolizi ze závodu vyřadili George Russell a Valtteri Bottas. Po skončení GP v Imole navíc traťoví komisaři potrestali za nefér výhodu při předjíždění Lance Strolla, a Gasly se tak posunul ještě o jednu příčku na konečné sedmé místo. Přesto nebyl pětadvacetiletý pilot Alpha Tauri spokojený.
„Je to skutečně velmi těžké. Rozhodli jsme se pro pneumatiky do mokra, shodli jsme se na tom já i tým. Řekli jsme si, že to vyzkoušíme a nakonec to dopadlo tak, že jsme byli prakticky jediní, kteří tuto směs měli. Vůz byl špatně ovladatelný,“ zpytoval svědomí mladý Francouz.