Srandu z Latifiho si však nedělají pouze fanoušci a někteří komentátoři. Šéf Alfa Romeo Frederick Vasseur před Velkou cenou Nizozemska v rozhovoru, kde s novináři rozebíral propad formy svých pilotů po slibném začátku sezony, Kanaďana rovněž popíchl.
„Občas za to můžou technické problémy, jindy nás zradí motor a jindy za to může Latifi,“ pobavil Švýcar novináře svojí připomínkou, jak Nicholas Latifi ve Velké ceně Belgie náhle ztratil vládu nad svým monopostem a trefil Valtteriho Bottase v monopostu Alfa Romeo a tím finského veterána vyřadil ze závodu.
">Nicholas Latifi závodil za Williams od roku 2020, kdy se zjevil jako vítaná pomoc finančně zdevastované stáje. Přišel s nálepkou vicemistra kategorie F2. Spolu s ním přišly také štědré finanční příspěvky od Latifiho zámožných rodičů a od Royal Bank of Canada. V srpnu téhož roku ale finančně strádající stáj koupila skupina Dorilton Capital, stáj finančně stabilizovala a vypadalo to, že Latifiho pouť seriálem F1 skončí po jedné sezoně. Nakonec však Kanaďan vydržel ještě další dva ročníky.
Latifi do této chvíle nastoupil do 55 Velkých cen, získal sedm bodů. Nejlépe skončil sedmý. Celkem jedenáctkrát nedokončil závod a jen jednou se mu podařilo prokousat se až do třetí části kvalifikace. Nejvíce se však vybaví fanouškům Formule 1 incident z loňské Velké ceny Abú Dhábí, kdy v závěru závodu boural, což spustilo lavinu podivných rozhodnutí, kvůli kterým skončil loňský ročník poněkud hořkosladce a místo Lewise Hamiltona se stal šampionem Max Verstappen. Podle šéfa stáje Josta Capita se tento incident, po kterém Latifimu chodily vyhrůžky smrtí, značně podepsal na pilotově výkonech v letošní sezoně.
Sám Latifi se však snaží koncentrovat na to pozitivní, co během tří let v královně motorsportu zažil.
„Chtěl bych poděkovat všem ve Williamsu, kteří se v posledních třech letech podíleli na mojí kariéře. Můj debut se posunul kvůli pandemii a nedokázali jsme dosahovat takových výsledků, jaké jsme chtěli. I tak to byla fantastická jízda. Zisk mých prvních bodů loni v Maďarsku je mimořádný okamžik, který nikdy nezapomenu. Vím, že nikdo z nás ve zbývajících závodech této sezony nic nevypustí,“ uvedl Kanaďan v oficiální tiskové zprávě.
Hlasy po tom, aby Williams konečně propustil Latifiho ze svých služeb, zesílily po letošní Velké ceně Itálie. Kvůli zanícenému slepému střevu totiž musel na poslední chvíli odstoupit týmový parťák Latifiho Alex Albon, jehož vystřídal někdejší Latifiho rival z F2 Nyck de Vries. Nováček, který mimochodem v roce 2019 porazil Latifiho v boji o titul světového šampiona kategorie F2, dojel s monopostem Williamsu přizpůsobeném Albonovi na senzačním devátém místě. Nizozemec, který je v letošní sezoně testovacím pilotem Mercedesu, tak Latifiho odsunul na 21. příčku v celkovém pořadí pilotů. Přitom do závodů vyráží pouze 20 pilotů...
„Latifiho výkon v Monze jasně ukázal, že zkrátka nemá rychlost na to, aby zůstal v F1. Je mi to líto, ale tak to prostě je. Měl pár zajímavých momentů, ale když přijde kluk, který nikdy předtím v F1 nezávodil a o tolik mu ujede?“ řekl na Latifiho adresu mistr světa z roku 1996 Damon Hill.
Konec Nicholase Latifiho v F1 uvolnil pro příští rok místo pro některého z talentovaných pilotů. Velmi blízko by k němu měl mít podle zákulisních informací právě Nyck de Vries.
Zdroje: F1, PlanetF1, WTF1, Formula Spy
Vzkaz Rusů Ovečkinovi: Sašo, spěchej na Ukrajinu do první linie!
Jak zareaguje čerstvě sedmatřicetiletý Alexandr Ovečkin na ruskou mobilizaci? Podpoří svého přítele prezidenta Vladimira Putina...
Maguire je jeden z nejlepších obránců světa, říká Southgate. Posměškům navzdory
Jasně, má k němu jiný vztah než mnozí fanoušci. Za jeho éry se stal z Harryho Maguirea asistent kapitána anglické fotbalové...