Německý pilot Sebastian Vettel si užil první závodní víkend své – skončil hned v úvodní části kvalifikace, dostal dvě penalizace (celkem pět trestných bodů) a skončil na nebodovaném 15. místě.
Na Vettelovu omluvu musíme uvést, že se s novým monopostem kvůli problémům při jeho testování nestačil dostatečně sžít. „Poslední den už vcelku ušel, ale ty předchozí dva byly masakr,“ hodnotil neúspěšný testovací víkend Vettel.
Bývalý mistr světa si potrpí na určité technické zázemí svého monopostu. Jeho jezdecký styl je přímo závislý na tom, jak se chová zadní část jeho vozu, nakolik je stabilní. Po změnách v pravidlech před letošní sezonou se Aston Martinu nepodařilo vybudovat monopost s dostatečně stabilní zadní částí, Vettel tak má evidentní problémy se řízením.
Ostatně na otázku, na kolik procent je spokojený s řízením svého nového vozu Vettel po VC Bahrajnu upřímně odpověděl: „Asi tak na půl. Stále nacházím mnoho věcí, které mě vyhazují z rytmu a překáží mi v dobrém vnímání auta a v tom, abych byl opravdu rychlý.“
Ve 44. kole pak po incidentu se Sebastianem Oconem na Alpine vyfasoval desetisekundovou penalizaci po své chybě. Nádavkem dostal i dva trestné body.
První trest ale dostal už po kvalifikaci, kdy ignoroval žlutou vlajku, která mu nařizovala zpomalit. Do závodu tak odstartoval z posledního místa na startovním roštu. Potrestán byl penalizací pěti míst a tří trestných bodů.
Co tedy musí Vettel do dalších závodů zlepšit?
Především potřebuje čas na to, srovnat se s novým vozem s kódovým označením AMR21. Přechod z naprosto odlišného Ferrari si zkrátka vyžádá ještě nějaký čas.
„Necítím se dobře v autě, připadá mi, jako když se mnou řada součástí vozu bojuje. Musíme tyto problémy dobře identifikovat a odstranit, abych se mohl plně soustředit na řízení. Zkoušeli jsme různá nastavení, ale evidentně ještě existuje spousta věcí, které nepracují tak, jak by měly. Až je odstraníme a najdeme to správné nastavení auta, budeme mít nakročeno ke zlepšení,“ hledí do budoucnosti pilot Aston Martinu.