Chcete, aby se lidé vysmáli vaší reklamě? Obsaďte Jaromíra Jágra

Jaromir Jágr | Foto: ČTK/Kamaryt Michal

Bizarní marketingové výstupy se jako tenká červená linie táhnou celou kariérou našeho nejlepšího hokejisty. V jakékoliv reklamě se totiž rozhodne Jaromír Jágr účinkovat, musí její zadavatel počítat s tím, že se jí lidé budou smát a kriticky ji komentovat. Hvězdná 68 totiž má evidentně čich na nedomyšlené projekty.

Začalo to nevinně v době, kdy kladenský rodák ještě nosil dres Pittsburgh Penguins i legendární účes. Ještě teprve vycházející hvězda se rozhodla, že je třeba využít svou popularitu a vydělat pár dolarů navíc.

Proto vznikla reklama na žvýkačku, které si můžete vymotat kolik chcete. To by nebylo až tak zajímavé, kdyby tehdy Džegr nepronesl památnou větu: „Když mám hlad, utrhnu si malej kousek.“ Od té doby si totiž některé děti začaly myslet, že žvýkací sladkost funguje i jako součást stravy, nebo spíše její náhrada. Dospělí měli zase legraci z toho, jak dokáže hokejista prohlásit takovou hloupost.

Další perlou v Jágrově portfoliu je první oficiální důkaz spolupráce s Andrejem Babišem. Před volbami, které současného premiéra vystřelily do velké politiky, mlaskal si Jaromír nad kuřetem z Vodňan. Agrofert slovenského podnikatele určitě zaplatil hezkou sumu, sám Babiš si z hokejisty udělal marketingovou pomůcku a „kamarádí“ se dodnes.

Další podivností, které se Jágr účastnil, byla kampaň pro Klenoty, v níž měl zřejmě přesvědčit hokejové fanoušky, že jejich život už nadále musí ozvláštňovat šperky. Pak už přišel první kontakt s Čínou, kterou pak před časem po boku prezidenta Zemana navštívil. Nejprve ale Jágr podepsal kontrakt s firmou Huawei a začal chválit její mobilní telefony. Když se však na sociálních sítích ukázalo, že sám sportovec používá iPhone a ne telefon, který propaguje, bylo z toho pochopitelně haló.

Nejčerstvějším přírůstkem mezi bizarnosti, které legenda NHL propůjčila svou tvář, jsou elektrokola. Nejen, že Jágr nechápe, „kdo mu je zatajil“, ale už sama představa, že aktivní sportovec netrénuje na standardním kole, ale potřebuje pomoc motoru, je zvláštní.

Však se nad touto skutečností pozastavil i Tomáš Satoranský, hráč týmu NBA Chicago Bulls. „Jak jsme si ho všichni idealizovali, že byl pro nás největší dříč, tak člověk, který dělá reklamu na elektrokola… Stačí to říct takhle. Prostě pro mě skončil,“ řekl nejlepší český hráč basketbalista v rozhovoru na radiu Expres.

Zkrátka a jednoduše, Jaromír Jágr není pro reklamu nějaké terno. Sice je výraznou osobností, ale drtivá většina propagačních videí s ním je spíše velký průšvih. Ať už obsahem, nebo formou. Necháme se překvapit, co nám osmašedesátka přichystá dalšího.