K pilotovi Martinovi Macíkovi, kterému se podařilo na Dakaru 2021 vybojovat cennou 4. pozici, se přidává Martin Šoltys. Ten během posledního ročníku obsadil 10. místo. Členové týmu Big Shock! Racing hned po přistání v Džiddě naskočili do dakarského rytmu a pustili se do práce, aby stihli všechny předstartovní povinnosti. Čas zbývající do novoročního prologu je přesně rozplánovaný a každý ví, co má dělat.
Z přístavu na shakedown a přejímky
V místním přístavu už na tým Big Shock! Racing čekaly týmové kamiony, bydlík i doprovodná vozidla Iveco, která povezou náhradní díly. Technika se do Saúdské Arábie z Marseille plavila několik týdnů. Pro český tým bylo přistání po 9hodinovém letu z mrazivé Prahy do vyhřáté Džiddy mírným teplotním šokem. Na aklimatizaci však nebyl prostor. Výprava se přímo z letiště vydala vyzvednout vozidla.
„Zatím se zdá, že auta plavbu přestála v pořádku. Zjistili jsme jen, že na servisním MANu nám někdo utrhl zadní podjezďák, ochranou rampičku, kus železa. Ale to byl jediný problém, na který jsme zatím přišli. Jinak nic zásadního,“ popisoval Martin Macík cestou z přístavu. Celá týmová kolona se ještě zastavila cestou na dotankování paliva a pak už se rozjela rovnou k bivaku. Tam část výpravy zakotví a hned v úterý se pustí do příprav na středeční shakedown, kde posádky poprvé dostanou možnost otestovat speciály v místním terénu. Čtvrtek pak bude vyčleněn na finální technické doladění strojů před pátečními technickými přejímkami.
Dakar zostra odstartuje hned na Nový rok. Úvodní prolog vedoucí z Džiddy do města Ha'il bude v soutěžní kategorii kamionů čítat 834 kilometrů, z nich bude 19 měřených.
Už se těšíme na trať
„Upřímně, těším se, až Dakar konečně začne. I když víme, že nás to bude hodně bolet. Já doufám, že mi částečně pomůže poctivá fyzická příprava. Ale potřebuji se před startem ještě pořádně vyspat a odpočinout si. Předpokládáme, že tento Dakar bude náročný hned od začátku,“ říká pilot Martin Macík, kterému budou v kabině sekundovat osvědčení spolujezdci – navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda.
A podobně je na tom i jeho týmový kolega. „Na Dakar už se těším. Čas před odjezdem je vždycky nervóznější, přemýšlíme, jestli jsme všechno zabalili, na nic nezapomněli. Takže jsem rád, že už jsme v pořádku v Saudské Arábii a Dakar brzy odstartuje,“ říká Martin Šoltys, jehož posádku bude navigovat Roman Krejčí a o techniku se postará palubní mechanik Jakub Jiřinec.
I přes nabitý program však v týmu Big Shock! Racing panuje první den po příletu do Džiddy dobrá nálada, pořízeny jsou místní SIM karty pro lepší spojení, Martin Macík se shledal se svým tabletem, zapomenutým v letadle, a všechny potěšily hamburgery v místním rychlém občerstvení.
Zdroj: Tisková zpráva Big Shock! Racing

Přípravy vrcholí: Macík s Tomáškem a Švandou se těší, až se na Dakaru vyspí
Do startu Dakaru zbývají už jen 3 týdny. Tým Big Shock! Racing je ve finální fázi příprav. Závodní i doprovodné vozy se právě...

Kamiony MAZ jsou vyřazeny z Dakaru. Kvůli Lukašenkovi
Start běloruského továrního týmu MAZ na Rallye Dakar je v ohrožení. Kvůli sankcím uplatňovaným vůči režimu Alexandra Lukašenka...

Dakar 2022: Chystá se invaze kamionů ze Sedlčan
Martin Macík starší, šéf týmu Big Shock! Racing, se svým týmem MM Technology sestrojil pro Rallye Dakar 2022 pět závodních...