Rebranding stájí
Aston Martin působil v nejprestižnější sérii automobilových závodů v sezonách 1959 a 1960. Nyní se díky tomu, že majitel Racing Pointu Lawrence Stroll koupil v automobilce za 182 milionů liber podíl, do Formule 1 vrátí. A jako jednoho z jezdců si přivedl čtyřnásobného světového šampiona Sebastiana Vettela. Stáj Aston Martin Cognizant F1, jak zní její celý oficiální název, určitě neplánuje být jen do počtu.
Změnou názvu prošla před nadcházející sezonou také francouzská stáj Renault. Nyní se jmenuje Alpine. Po dvouleté anabázi, která však nedopadla dle očekávání, se s týmem rozloučil australský sympaťák Daniel Ricciardo. Neúspěchy odnesl také dlouholetý šéf stáje Cyril Abiteboul. Stejně jako Racing Point, který rovněž měnil název, se chtějí v Alpině spolehnout na veterána, který moc dobře ví, jak chutná vítězné šampaňské – po dvouleté odmlce se vrací Fernando Alonso.
Lewisovo drama
Lewis Hamilton závodil ve Formuli 1 dlouhých čtrnáct let. Za tuto dobu překonal spoustu rekordů, nikdo nevyhrál tolik Velkých cen, nikdo nestál víckrát na stupních vítězů. Pokud se mu letos opět bude dařit, velmi pravděpodobně překoná metu 100 pole positions.
Avšak nejprve musí někde podepsat kontrakt. Smlouva s Mercedesem mu vypršela po posledním ročníku a držitel sedmi mistrovských titulů se do jejího prodloužení zatím nijak nehrne. Hamilton nejprve nespěchal kvůli tomu, že se týmový šéf Toto Wolf rozhodoval, zda neodstoupí ze své pozice. To se nakonec nestalo. Britský šampion ale zatím stále licituje s vedením stříbrných šípů. Zrodí se senzace?
Návrat Jensona Buttona
Mistr světa z roku 2009 s pohádkou jménem Brawn GP Jenson Button se vrací do seriálu Formule 1. Ne však jako jezdec, ale jako poradce své někdejší stáje Williams Racing. U Williamsu před 21 lety svoji kariéru začínal, nyní se bude snažit nakopnout tým, který loni změnil majitele, kterým se stala společnost Dorilton Capital.
Právě na jejich investici by měl dohlédnout jeden z nejzkušenějších jezdců nedávné historie. Jeho role by měla být dvojí: zčásti bude ambasadorem stáje a starat se o rozvoj značky. Dále bude mít zodpovědnost za mentoring (práci s mladými jezdci v akademii Williamsu). Očekává se, že by jako poradce měl mít důležité (ne hlavní) slovo při tvoření dlouhodobé strategie celé stáje. Pomůže někdejším šampionům opět najít ztracené sebevědomí?
Další sezona F1: Drive to Survive
Netflix tady trefil na zlatý důl. Ze sportu, který byl často kritizován pro velkou míru předvídatelnosti a nudy, udělal zábavnou show. V září 2016 koupila řídící podíl mediální společnost Liberty Media od dlouholetého nestora závodů Bernieho Ecclestonea. A začaly se dít věci. Formule se konečně naplno dostala do 21. století, oficiální profily závodů na sociálních sítích jsou plné zajímavého a atraktivního obsahu a v únoru bychom se měli dočkat už třetí sezony dokumentu Drive to Survive z produkce Netflix. Od prvního dílu je to povinnost každého fanouška formulí.
Schumacherovic odkaz pokračuje
Příjmení Schumacher se opět bude objevovat na závodní dráze Formule 1. V odkazu svého otce Michaela a strýce Ralfa bude pokračovat Mick. Poprvé do monopostu usedl v dubnu 2019 při testování v Bahrajnu. Nyní však úřadující šampion Formule 2 získal plnohodnotné angažmá „nahoře“. Americká stáj Haas se po pěti letech rozloučila se svojí jezdeckou dvojící Romain Grosjean a Kevin Magnussen. Schumacher bude mít za parťáka Rusa Nikitu Mazepina.
Nažhavené Ferrari
Po jedné z nejhorších sezon ve své historii se trochu pocuchaný koník z Maranella bude chtít vrátit zpátky na nejvyšší příčky. Ferrari v uplynulé sezoně nevyhrálo jediný závod. Jejich jezdci Sebastian Vettel a Charles Leclerc nezískali ani jedno pole postition, dokonce ani nejrychlejší kolo závodu. Nejlepší umístění stáje zaznamenal Leclerc hned v úvodu seriálu v Rakousku, když dojel na druhém místě. Poté však přidal už jen jedno třetí místo. Jeho parťák a několikanásobný mistr světa Vettel byl třetí v Turecku, jinak desetkrát nebral ani jeden bod. Scuderia si zkrátka uplynulý ročník doslova a do písmene „vyžrala“.
Proto očekávejte, že italská pýcha zavřela své nejbystřejší mozky ve své centrále v Modeně s jasným zadáním – Chceme zase vítězit. Včera bylo pozdě. Místo Vettela, který špatně nesl, že parťák Leclerc už v sezoně 2019 jezdil lepší výsledky než on, se vedle mladého monackého rodáka objeví Španěl Carlos Sainz jr.
Nabitý prostředek jezdeckého pole
Už loňský ročník přinesl překvapení v podobě vítězství z Red Bullu odloženého Pierra Gaslyho z AlphaTauri a Sergia Peréze z Racing Pointu. Letošek slibuje ještě kvalitnější a vyrovnanější zábavu. Očekává se, že Mercedes opět svede bitvu o titul s Red Bullem, boj o třetí místo v Poháru konstruktérů ale bude velmi nevyzpytatelný. McLaren, Alpina, Aston Martin a Ferrari svedou líté bitvy.
Britský McLaren díky loňským výkonům Carlose Sainze jr. a Landa Norrise prožil menší renesanci a opět se o nich začíná mluvit jako o slušném týmu. Sainze vystřídal u McLarenu Ricciardo, který si po dvou nevýrazných letech v Renaultu bude rovněž chtít spravit reputaci. O motivaci Ferrari jsme psali v předchozím bodě, návrat na vrchol bude pro pýchu Itálie těžký a nepůjde jej uspěchat.
Alpina se vyzbrojila zkušenostmi Fernanda Alonsa, který se do francouzské stáje vrací už potřetí ve své kariéře. Za parťáka bude mít stále se lepšícího Sebastiana Ocona. Na dohled těm nejlepším by se měla pohybovat i stáj Aston Martin (dříve Racing Point), kde závodí mladý Lance Stroll a nově Sebastian Vettel. Do souboje o titul tzv. Best of the rest může také promluvit juniorka Red Bullu AlphaTauri, kde může opět vyletět Pierre Gasly. Každopádně, rozhodně se máme opět na co těšit.