Trať s názvem Zandvoort lze nejlépe popsat jako inovovanou klasickou trať Formule 1. Má svůj jedinečný charakter, díky kterému rozhodně osloví řady fanoušků královské třídy motorsportu. Kvůli dopředu ohlášenému podniku Formule 1, byla trať v roce 2019 lehce modernizována v některých částech s úmyslem zlepšit její bezpečnost. Jedná se tak o jednu z nejmodernějších tratí v současném seriálu.
Posledním pilotem, který se na Zandvoortu radoval z vítězství, byl v roce 1985 legendární Niki Lauda s McLarenem. Při svém tehdejším triumfu zaznamenal průměrnou rychlost přes 193 kilometrů v hodině a svého tehdejšího stájového kolegu Alaina Prosta porazil o pouhých 23 setin vteřiny. Od té doby se Velká cena Formule 1 na Zandvoortu nekonala.
Trať ležící necelých 42 kilometrů od Amsterdamu má pověst okruhu, na kterém se předjíždí jen velmi obtížně. Na trati naleznete dvě DRS zóny, jedna začíná po výjezdu ze zatáčky číslo deset a druhá po vyjetí z poslední čtrnácté zatáčky. Mnozí piloti ještě před pátečními tréninky lobovali za prodloužení finální DRS zóny. V době psaní tohoto článku nebylo známé rozhodnutí ředitelství závodu o jejím případném prodloužení.
Laudův odkaz
Letošní závod láká domácí fandy především na Maxe Verstappena, který se drží u úplného vrcholu průběžného pořadí šampionátu a dává pořádně zabrat úřadujícímu multišampionovi Lewisi Hamiltonovi. Verstappen na Red Bullu v Maďarsku před třítýdenní letní pauzou přišel o vedoucí pozici mistrovství světa, uzmout zpět ztracenou pozici na domácí půdě by pro něj bylo o to sladší.
V neděli čeká na jezdce celkem 71 okruhů, z nichž každý měří 4 kilometry a 307 metrů. Kdo letos naváže na odkaz legendárního Rakušana Nikho Laudy? Hamilton? Verstappen? Pérez? A nebo se stejně jako v Maďarsku dočkáme překvapivého vítěze?
Hlavně, ať z toho není další blamáž jako před týdnem v Belgii…