Nový tip pro křížovkáře: Katastrofa po francouzsku na šest? ALPINE!
Francouzský tým, který má od začátku loňské sezony francouzskou jezdeckou dvojici (Esteban Ocon a Pierre Gasly) a od druhé poloviny loňského ročníku i francouzské vedení (šéfem stáje je Bruno Famin a ředitelem Laurent Rossi), tápe.
V prvním závodě letošní sezony v Bahrajnu skončily oba vozy Alpine na 17. a 18. místě, daleko od bodovaných pozic. Přitom jen dva roky dozadu skončili Francouzi na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů.
V důsledku katastrofy, kterou byl první letošní závod v Bahrajnu, vyhodilo vedení stáje technického ředitele Matta Harmana a ředitele aerodynamické divize Dirka de Beera.
">Mizérie francouzského týmu pokračovala i ve druhém letošním závodě v Saudské Arábii.
Gasly ještě předtím, než dojel na startovní rošt ze zahřívacího kola, hlásil problém s převodovkou. V prvním kole zajel do boxů a stal se tak prvním pilotem letošního ročníku, který nedokončil závod. Protože i přes bídu, kterou se Alpine prezentovalo v Bahrajnu, dokázali Ocon i Gasly alespoň dojet do cíle. Esteban Ocon dokončil v Saudské Arábii na 13. místě, o kolo pozadu za vítězem Verstappenem.
V čem tkví problémy s vozem Alpine?
Jednoduše řečeno, auto je příliš těžké. Některé zdroje hovoří až o 11 kilogramovém překročení limitu 798 kilogramů, který udávají pravidla. O deset kilogramů těžší monopost totiž podle dat ztrácí 0,3-0,4 vteřiny na kolo. Jednotlivé stáje se proto snaží co nejvíce přiblížit udávanému limitu.
Horner prý v Red Bullu končí. Nebuď nadržený, buď Christian, vstupují do konfliktu U2
Během Velké ceny Austrálie už bude mít stáj Red Bull nové vedení. Tvrdí to s odvoláním na své zdroje magazín F1 Insider, podle...
Šéf Red Bullu šokuje. Jestli chce Verstappen odejít, ať jde, vzkázal po vítězství
Christian Horner se nadechl k protiofenzivě. Poté, co ustál obvinění ze sexuálního obtěžování, dal po Velké ceně Saúdské Arábie...
Pierre Gasly potvrdil v rozhovoru s novináři, že vůz je skutečně těžší, ne však o tolik. Nadváha vznikla poté, co vůz před sezonou neprošel crash testy a přibral na váze kvůli dodatečným zpevňovacím prvkům.
Aerodynamika nefunguje, formule nemá přilnavost. Alpine má navíc nejméně výkonnou pohonnou jednotku. No a spolehlivost? Však jste viděli Gaslyho problémy ještě před startem v Saudské Arábii…
Kudy vede cesta z této šlamastyky?
Famin s Rossim po prvním závodním víkendu ohlásili organizační změny. Vývoj vozu bude nyní spadat pod tři nově vytvořené pozice technických ředitelů. Jeden z nich bude zodpovídat za aerodynamiku, druhý za výkon a třetí za strojírenství.
Podle některých zpráv Alpine pokukuje po někdejším technickém řediteli Mercedesu Mikeu Elliotovi. U německé stáje působil v době jejích největších úspěchů v letech 2012-2023. Bude to stačit?
Zdroj: F1, GP Blog
Zmatená slátanina? Divácké recenze dokumentu o Gabriele Soukalové jsou rozporuplné
Na dva tábory se rozdělily divácké recenze na Česko-Slovenské filmové databázi na nový dokument o Gabriele Soukalové s názvem...
Absurdní nabídka. Dopingového hříšníka Pogbu lákají mezi ruské celebrity
Na 1290 eur měsíčně by si mohl přijít Paul Pogba, pokud kývne na nabídku, která by mu umožnila vrátit se bez ohledu na čtyřletý...