Stáj Haas šla loni do rizika – ať už v jezdeckém obsazení, kdy zaměstnali dva úplné nováčky, Micka Schumachera a Nikitu Mazepina – nebo i v tom ohledu, že se rozhodli neinvestovat do vývoje vozu. A výsledky podle toho vypadaly. Ani jeden bod a stálicí byla obě jména pilota na absolutním dně tabulky. Za poslední dva roky získali piloti Haasu (v roce 2020 jimi byli Romain Grosjean a Kevin Magnussen) pouhé tři body.
Před nadcházející sezonou tak majitel stáje Gene Haas logicky požaduje markantní zlepšení. A týmový boss a hvězda Netflix série F1: Drive to Survive Guenter Steiner věří, že se stávající dvojicí pilotů čekají Haas lepší zítřky.
„Očekávání pro novou sezonou jsou jasná, bojovat o body a svádět vyrovnané souboje s ostatními piloty. Oba naši jezdci mají za sebou nováčkovský rok, kdy jsme nemohli očekávat mnoho. Ale měli příležitost naučit se spoustu věcí a sžít se s Formulí 1. Letos musíme potvrdit, že jsme na správné cestě,“ nechal se slyšet Steiner.
Očekávání zvyšuje fakt, že Haas loni maximum prostředků přesunul na vývoj monopostu pro rok 2022 a úplně vynechal práci na upgradech loňského vozu. Přitom ještě v sezoně 2018 platil Haas za černého koně, piloti získali 93 bodů a v Poháru konstruktérů skončili na pátém místě.
„Podle mě jsme měli na nový tým v letech 2016-2018 opravdu výtečné auto. Vidím spoustu podobností s letoškem,“ sebevědomě prohlásil Steiner.
Na monopostu pro letošní sezonu pracuje technický ředitel Simone Resta se svým týmem.
„Když vidím, jak tvrdě dřel Simone se svým týmem na novém autu, jsem mírně optimistický. Data z aerodynamického tunelu jsou s každou zkouškou lepší a lepší,“ zmínil Steiner.
Takže návrat Haasu do prostředka výsledkové listiny?
„Těžko říct, nevím, jak si vedou ostatní týmy. Na srovnání si budeme muset ještě chvíli počkat,“ uzavřel Guenter Steiner.

Haas jako první představil nový monopost. Všichni se ptají, kde je změna?
Prvním týmem F1, který ukázal vzhled svého monopostu pro rok 2022, se stal americký Haas. Nový vůz nese označení VF-22 a na...