Hamiltonova pouť za nesmrtelností
Lewis Hamilton se sedmkrát radoval z titulu mistra světa. Stejný počet triumfů získal v historii F1 už jen Michael Schumacher. Britský pilot stále stoprocentně neskousnul, jak o osmý primát přišel v závěru sezony 2021 v Abú Dhabí. Loni zažil nepodařený ročník, kdy nevyhrál jediný závod a v konečném hodnocení zaostal za stájovým kolegou Georgem Russellem. Ve Formuli 1 ho stále drží touha po osmém titulu. Hamilton jí podřídí vše. Povede se mu rekordní výhra v letošním roce?
Velká cena Las Vegas
Mohutný útok značky F1 na území USA pokračuje. Spojené státy dostanou v roce 2023 výsadní postavení tří Velkých cen na svém území. K závodu v texaském Austinu a vloni debutující Velké ceně Miami letos přibyde závod v Las Vegas. Formule 1 se již jednou o světovou metropoli hazardu snažila. Před 40 lety to však skončilo fiaskem po sportovní i finanční stránce. Nyní má ale šampionát v USA úplně jinou pozici. Po dlouhé době se Američané dočkají také domácího pilota na trati – Logana Sargeanta ve Williamsu. Mladý pilot se vyjádřil, že si myslí, že se F1 brzy stane americkou jedničkou v oblasti motoristických závodů. Jestli bude Formule 1 ve Vegas úspěšnější než posledně, se dozvíme až na samotném konci sezony v listopadu. Noční městský závod je v kalendáři naplánovaný jako předposlední zastávka ročníku.
Hamilton znovu provokuje. Při testech v Bahrajnu se pochlubil novými piercingy
Stanou se jedním z témat letošní sezony Formule 1 znovu piercingy Lewise Hamiltona a spekulace ohledně trestů pro jezdce...
Red Bull, Ferrari nebo Mercedes. Co před sezonou trápí formulové giganty?
Už dnes vysílají týmy F1 své letošní monoposty poprvé na trať. Při předsezonním testování v Bahrajnu poprvé získají ucelený...
Fernando Alonso a jeho meta 400
V červnu oslaví dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso už 42. narozeniny. Pilot, který závodí v F1 se dvěma delšími přestávkami od roku 2001, má stále chuť bojovat na trati. A za dva roky v Alpine ukázal, že na své rychlosti a dravosti mnoho neztratil ani v profesně pokročilejším věku. S francouzskou stájí se rodák z Ovieda nerozešel v nejlepším, vadily mu časté technické problémy monopostů Alpine. Nebýt jich, byly by jeho výkony ještě lepší. Zvolil proto přesun do ambiciózního týmu Aston Martin, kde nahradil jinou legendu Sebastiana Vettela, který ukončil kariéru. Alonsovým snem je dostat se na metu 400 odjetých Velkých cen. Už nyní je rekordmanem s největším počtem závodů – 358. V Aston Martin podepsal víceletý kontrakt, během dvou let by tak tuto hranici měl překonat.
Šest sprintů
Kvalifikace sprintem na 100 kilometrů debutovala v F1 před dvěma lety. Nový formát měl dobrou odezvu od vedení šampionátu i promotérů závodů – jak by ne, je to další důvod, proč navýšit cenu vstupenek a dotáhnout lidi na okruh i v jiný den než jen v neděli. V letošním roce se dočkáme celkem šesti sobotních sprintů. Tento formát kvalifikace si piloti odbydou v Ázerbájdžánu, Rakousku, Belgii, Kataru, USA (při velké ceně USA na Cicuit of the Americas) a v Brazílii.
Debutový ročník Oscara Piastriho
Na tento debut se načekal velmi dlouho. Mistr kategorií F3 i F2 strávil loňský rok jako záložní a testovací pilot stáje Alpine, do jejíhož juniorského programu patřil. Stáj si ho hýčkala, připravovala ho na to, že jednou oblékne v F1 jejich barvy. Jenže mladý Australan už nechtěl dále čekat, návrh nového kontraktu kontroverzně odmítl a ohlásil spojení s McLarenem. Celou situaci musela řešit nezávislá komise, která nakonec posvětila jeho přesun do britské stáje. McLaren neváhal se plácnout pořádně přes kapsu. Vyplatil 18 miliony dolarů předčasně z kontraktu zkušeného Daniela Ricciarda. I na poměry F1 jde o obrovské peníze. Od jednadvacetiletého Piastriho se však čekají velké věci. Podaří se mu naplnit velká očekávání?
Vztah Hülkenberga a Magnussena
Syn legendy Michaela Schumachera Mick po uplynulé sezoně skončil v týmu Haas. Americká stáj se rozhodla místo něj vsadit na zkušenějšího krajana Nico Hülkenberga. Což o to, pilotem je slušným, překvapivý tah to byl vzhledem k jeho předchozímu vztahu s druhým pilotem Haasu Kevinem Magnussenem. Legendární hlášku „Suck my balls“, kterou odpověděl před televizními kamerami Magnussen Hülkenbergovi, když si přišel stěžovat na jeho chování na trati, má každý fanoušek dokumentární série Drive to Survive v dobré paměti. Oba piloti se dušují, že už dávno zakopali válečnou sekyru a jejich někdejší spory hodili za hlavu. Je to pravda?
Sezona 2023 nám ukáže pravdu.
Zdroj: F1
Jaškin oslavuje vrahy z Buče. Jak se líbí Den obránců vlasti olympijským pokrytcům?
Patříte mezi ty, kteří se tak rádi ohánějí tvrzením, že politika do sportu nepatří? Proberte se konečně. To současné Rusko do...
Rozhovor, který se nekonal. Napálená FIBA se omlouvá francouzské hvězdě
Těch témat bylo hodně. Láska k modrému dresu, ve kterém hraje francouzský národní tým nebo třeba obtížnost adaptace v...