Ferrari z půlky obměnilo jezdecké složení. Bývalého mistra světa Sebastiana Vettela vystřídá v rudé kombinéze Španěl Carlos Sainz jr.
„Ferrari působí v šampionátu od jeho založení v roce 1950. Rok 2021 bude velmi důležitým, plným výzev. Jednou z nich bude auto. Model SF21, který spoustu prvků zdědil po svém předchůdci z loňské sezony. Další velkou výzvou je také výdajový strop, který musíme dodržet,“ sdělil šéf stáje Mattia Binotto.
[caption id="attachment_11582" align="alignnone" width="1000"> Ferrari přesně před rokem během testů v Barceloně. / Zdroj: AlessioDeMarco / Shutterstock.com[/caption>
„Navíc monopost pro další sezonu 2022 musí být udělán úplně od začátku kvůli značným změnám technických regulí. Je před námi dlouhá a náročná cesta. Je pravděpodobné, že nás čekají chyby či případná zdržení. Některá budou nevyhnutelná, některá zbytečná. Důležité je, abychom všechna slabá místa odstranili a posunuli se dál,“ burcuje Binotto.
Pojďme se ale vrátit k letošní sezoně a monopostu nazvaném SF21, který má nový motor. „Loni jsme hodně ztráceli na rovinkách. Pořádně jsme proto na něm a celkové aerodynamice vozu zapracovali, abychom už neřešili stejné problémy,“ nechal se slyšet stájový šéf.
A předběžné testy v aerodynamickém tunelu jeho slova potvrzují.
„Zkoušeli jsme dnes různé simulace z jejichž dat vyplývá, že se nám podařilo získat velkou část rychlosti na rovinkách zpět. Proto si myslím, že letos už to nebude takový problém. Více ale samozřejmě prozradí první testování v Bahrajnu, protože vše, co na autě uděláte, musíte srovnávat i s tím, jak se daří ostatním,“ vysvětlil šéf stáje Ferrari.
Ferrari skončilo v loňském Poháru konstruktérů až na šestém místě, tlak na zlepšení vozu je tak ze strany vedení enormní.
„Loňská neuspokojivá sezona se už nesmí opakovat,“ je jasné Binottovi. Přesto druhým dechem krotí příliš optimistické odhady: „Doufám, že se nám opět vrátí vůle vyhrávat. Neříkám, že budeme nutně vyhrávat – musíme být realističtí. Loni jsme závodili proti několika velmi silným modelům a vzhledem k tomu, že vývoj letošních modelů byl částečně omezen, můžeme počítat s tím, že ti, co byli silní loni, budou silní i letos,“ doplnil.
[caption id="attachment_11581" align="alignnone" width="1000"> Testování ve Ferrari před sezonou 2020 / Zdroj: LiveMedia / Shutterstock.com[/caption>
Do vývoje nového vozu se zapojili i jezdci Scuderia Ferrari.
„Při dnešním stylu testování je těžké si vytvořit komplexní závěr. Samozřejmě, že jsem pozorně sledoval progres, který Ferrari učinilo v posledním roce a při práci na novém modelu. Ze simulací vidíme velmi slibná data, která však nemáme s kým porovnat, proto je to relativní. Je to tak každou zimu, odhaduje to, jak daleko jsou vaši protivníci. Ale jsem přesvědčený, že se posuneme opět vzhůru,“ uvedl na adresu nového modelu nováček stáje Carlos Sainz jr.
Ferrari představí monopost pro tuto sezonu společně s Haasem a Alfou Romeo 10. března.