Celkem 43 incidentů, kdy piloti porušili traťové limity, zaznamenali organizátoři během nedělní Velké ceny Rakouska. U některých jezdců zůstalo pouze u varování, jiní vyfasovali pětivteřinový trest po opakovaných prohřešcích. Seznam hříšníků je opravdu pestrý, za traťové limity byli trestáni: Pierre Gasly z Alpha Tauri, Lando Norris z McLarenu, Guanyou Zhou z Alfa Romeo a Sebastian Vettel z Aston Martin.
Na prapodivně přísnou politiku posuzování traťových limitů si už během závodu stěžoval sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton.
„To je kravina. Nebyl jsem venku. Varují takto i ostatní? Vždyť tohle dělá většina jezdců,“ láteřil do vysílačky Hamilton po druhém varování za porušení traťových limitů. Stačil jeden další prohřešek a i on by vyfasoval pětisekundový trest.
">Ředitelé závodů Niels Wittich a Eduardo Freitas pro letošní rok zavedli přísnější dohled nad těmito prohřešky. Jenže rakouští komisaři zřejmě ještě více přitvrdili. Celkem 43x mazali časy za porušení těchto pravidel.
Byť nebyl trestán, úřadující mistr světa Max Verstappen se cítil povinen k práci maršálů také vyjádřit. „Celý víkend, a to nejen v F1, ale i během závodů F2 a F3, to byla úplná fraška. Zvnějšku to možná vypadá jednoduše, ale když jedete ve velké rychlosti, zatáčku máte za horizontem a vaše pneumatiky už taky nejsou z nejčerstvějších, je vcelku jednoduché přejet bílou čáru a ocitnout se tak mimo trať,“ naštvaně hodnotil Verstappen.
Navíc podle nizozemského pilota Red Bullu málokdo tímto způsobem získá výhodu. „Nemyslím si, že nutně získáte nějaký čas. Jet zeširoka ve výsledku můžete jen asi ve dvou nebo třech zatáčkách. Nemyslím si, že bychom měli penalizovat každého, kdo třeba o milimetr přejede bílou čáru. Není to dobré pro náš sport,“ myslí si Verstappen.
Jeho slova potvrzoval i potrestaný Lando Norris. Mladého pilota McLarenu rozčílilo, že maršálové trestali tyto prohřešky nejen v posledních dvou zatáčkách, kde to chápal, ale rovněž v zatáčce číslo 1. V té totiž piloti při jejím špatném projetí naopak čas ztrácí.
„Dostal jsem jeden trest za průjezd první zatáčky. Přitom se mi tam zablokovalo přední kolo a najel jsem na obrubník. Ztratil jsem tím minimálně vteřinu a pak jsem za to ještě dostal trest,“ nechápal Norris.
„Byl jsem už dostatečně potrestaný tou ztrátou. Je to stupidní. Ano, chtěli jsme oproti loňsku přísnější posuzování těchto situací, rozhodování však musí být konzistentní,“ požaduje mladý pilot.
Podle některých zdrojů bylo právě posuzování traťových limitů příčinou výbuchu frustrace Sebastiana Vettela při schůzi pilotů před Velkou cenou Rakouska. Vettel za předčasné opuštění schůze dostal pokutu ve výši 25 tisíc eur.
Zdroj: Motosport, F1, Sky Sports

Homofobie, rasismus, obtěžování. Fanoušci hlásí incidenty z Velké ceny Rakouska
Urážky, sexuální obtěžování a dokonce fyzické útoky. To všechno se mělo podle vedení seriálu Formule 1 odehrávat na tribunách...

Kde je Pcheng Šuaj, ptal se protestující na Wimbledonu. Rozbili mu hlavu
Vyvedení jednoho z fanoušků ochrankou narušilo nedělní finále Wimbledonu mezi vítězným Novakem Djokovičem a Nickem Kyrgiosem....