Mercedes má problém. A městské okruhy v Monaku a Baku jej jasně pojmenovaly a navíc přidaly vztyčený ukazovák.
Nová technická pravidla způsobila, že se monoposty perou s Bernoulliho principem, kdy se z podlahy vozu stalo další přítlačné křídlo. Ve vysokých rychlostech se vůz doslova přicucne k trati, čímž zamezí proudění vzduchu a přítlak zruší. Pak se auto odlepí a díky vysoké rychlosti se znovu přicucne. Výsledkem je typické pohupování – porpoising.
A právě porpoising má na svědomí dobitého Lewise Hamiltona, který se v Baku jen s námahou vysoukal z kokpitu a stěžoval si na bolesti páteře, kvůli kterým není stoprocentně jistý jeho start na Velké ceně Kanady.
Podle mistra světa z roku 1996 Damona Hilla je situace v Mercedesu nebezpečná. Nejde jen o to, že pilotování takového vozu je nekomfortní a fyzicky velmi náročné, ale Mercedes prý riskuje zdraví svých jezdců.
„Ti kluci musí být ve stresu už jen z toho, že musí takové auto řídit. Navíc je otázka času, kdy to skončí otřesem mozku. Tohle vůbec není ideální situace,“ vyjádřil se v rozhovoru pro Sky Sports, ve kterém měl komentovat poslední stesky Lewise Hamiltona na bolesti zad.
S Hillem souhlasí také vítěz tří Velkých cen Johnny Herbert, ten upozornil na „strašnou“ frekvenci odskakování vozů Mercedes. „Do zad to pak doslova buší. A souhlasím s tím, že je to hrozné i pro hlavu. Mercedes s tím musí něco velmi rychle udělat, nemohou přece očekávat, že Hamilton a Russell budou celou sezonu procházet takovým utrpením,“ zastal se Herbert obou pilotů.
Přitom se zdálo, že Velká cena Španělska přinesla zásadní průlom v řešení problému, kdy nová vylepšení odskakování eliminovala. Následující městské okruhy však navzdory slušným výsledkům ukázaly, že Mercedes musí na porpoisingu zásadně zapracovat.
„Nedokážu popsat bolest, kterou zažíváte na dlouhé rovince. Na konci závodu se už jen modlíte, aby to rychle skončilo. Jakmile to opravíme, vrátíme se na naše pozice, protože kvůli odskakování ztrácíme více než vteřinu na kolo,“ ozval se i sám Lewis Hamilton, kterému se už za stav vozu veřejně omluvil i šéf Mercedesu Toto Wolff.
Zdroj: F1, Mercedes, Sky Sports

Spravím si obličej a znovu předvedu válku, plánuje Jiří Procházka obhajobu
Ještě letos se pustí Jiří Procházka do obhajoby titulu šampiona polotěžké váhy UFC. Do oktagonu však nastoupí jako jiný...

Prvního homosexuála přivítáme, volá Sebastian Vettel po rozmanitosti v F1
První coming out v rámci seriálu Formule 1 prospěje svobodě slova v motorsportu. Myslí si to čtyřnásobný mistr světa Sebastian...