Loni jsme se kromě nervy drásajícího zápolení dvou hvězdných pilotů Maxe Verstappena a Lewise Hamiltona, kteří spolu soupeřili doslova do posledního kola, dočkali rovněž nejkratšího závodu v historii Formule 1.
Od letošní sezony by měla vejít v platnost nová pravidla jak udělovat body, aby se neopakovalo loňské bezvládí a chaos, které zavládly při Velké ceně Belgie. Tehdy závod začal kvůli špatnému počasí o 25 minut později a za safety car. Po dvou kolech s omezenou rychlostí byli piloti opět staženi do boxů a následovalo mučivé čekání na verdikt, co bude dál.
Po několika hodinách monoposty opět vyjely na trať a obkroužily další tři kola za safety car a závod byl definitivně ukončen. Nejkratší závod v historii F1 (co se týče ujeté vzdálenosti) tak skončil po třech hodinách a 44 minutách. Piloti obdrželi za svůj výkon polovinu bodů. Co však bylo zarážející, že samotné vedení F1 nebylo dlouho schopné informovat, jak vlastně a zda vůbec budou jezdci honorováni. Nakonec i bez závodění navýšil Verstappen svůj tehdejší náskok na Hamiltona. George Russell si po báječném výkonu v kvalifikaci vyjel druhé místo, které rovněž nemusel nijak potvrzovat v nedělním závodě. Mnozí odborníci pak poukazovali, že takto získané body mohly potenciálně velmi nedůstojně rozhodnout celý šampionát.
Organizátoři také čelili zlobě fanoušků, kteří se dožadovali vrácení vstupného a lepšího vysvětlení toho, jak budou podobné situace řešit v budoucnu.
Podle nových pravidel nebudou moci být udělené žádné body, pokud vítěz závodu neabsolvuje alespoň dvě kola naplno, bez safety car či jiných omezení. Pak se udělují body pouze první pětce závodníků, první získá 6 bodů, druhý čtyři až po pátého, na kterého čeká jeden bod.
Pokud piloti zvládnou odjet mezi 25-50 % závodu, na body už se může těšit prvních 9 jezdců. Přičemž vítěz získá 13 bodů, druhý 10 bodů, třetí osm, čtvrtý šest a poté až do devátého místa, za které jezdec získá jeden bod.
Pokud piloti dokončí 50-75 % závodu, boduje už celá první desítka jako v případě kompletního závodu. Pouze s tím rozdílem, že první nebere 25 bodů, nýbrž 19. Druhý v pořadí získá 14 bodů a třetí 12.
A konečně, pokud jezdci dokončí alespoň 75 % závodu, je taková Velká cena považována za kompletní a piloti za ni obdrží plné počty bodů do konečného pořadí šampionátu.
Tyto změny ještě bude muset posvětit mezinárodní organizace FIA na svém sněmu 18. března.

Sprinty jsou zpět! A budou hrát větší roli při určení nového mistra světa
Kvalifikační sprinty jsou zpět! Rakousko, Itálie a Brazílie – hned tři tratě, které rozhodnou mezi obhájcem Maxem Verstappenem...

Peter Sagan má divokou kartu. Znovu může na Tour de France
Peter Sagan se znovu objeví na Tour de France. Organizátoři francouzského etapového závodu oznámili, že jeho nová stáj...