Začneme tím, který loni skončil v konečném pořadí šampionátu nejvýše – Finem Valtterim Bottasem. Zádumčivý blonďák roky plní roli spolehlivé dvojky za fenomenálním Lewisem Hamiltonem. Britský rekordman dlouho otálel s podpisem kontraktu pro letošní sezonu, chvíli to vypadalo, že by se stáj vedená Toto Wolfem musela plně opřít právě o dovednosti a zkušenosti jednatřicetiletého finského pilota.
Lewis nakonec podepsal roční dohodu, Bottas tedy ještě rok může „vegetovat“ v jeho stínu. Jenže na záda mu pořádně dýchá mladý dravec George Russell, který loni díky Hamiltonově nákaze koronavirem mohl jako náhradník odjet Grand Prix Sachíru v černém voze Mercedesu a nebýt technických potíží, dost možná by ji vyhrál. Poté se opět vrátil do Williamsu, v jehož kokpitu je pevně zakopán na konci startovního pole. Bottas má ale nyní přesně jednu sezonu na to přesvědčit vedení nejúspěšnější stáje uplynulé dekády, že právě on je tím pravým pilotem pro jejich budoucnost, ať už bude s Lewisem nebo bez něj.
Paradoxně po nejlepší sezoně v kariéře, ve které si připsal i premiérové vítězství, ztratil Sergio Pérez místo ve stáji Racing Point. Stáj patřící Lawrenci Strollovi se mezitím přejmenovala na Aston Martin, růžovou barvu změnila na tmavě zelenou a mexického pilota vyměnila za někdejšího čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela.
Pérez však v F1 neskončil. Překvapivě získal místo po boku Maxe Verstappena v Red Bullu a hned v první Velké ceně letošního roku zazářil, když poté, co kvůli technickým potížím musel startovat z boxů, dokázal dojet na báječné páté pozici. Červený býk ale bude postupem času požadovat pravidelná umístění na "bedně". Dokáže mexický divočák splnit takové požadavky? Pokud ne, v akademii Red Bullu nebo v AlphaTauri naleznete dost zástupců talentovaného mládí, kteří by "Checa" nahradili.
Přesuňme se dále do hloubi jezdeckého pole. Alfa Romeo se spoléhá už třetí rok na stejnou jezdeckou dvojici, kterou tvoří veterán Kimi Räikkönen a italský závodník Antonio Giovinazzi. A právě rodák z Martina Franca je dalším pilotem, který musí v letošní sezoně bezpodmínečně ukázat, že patří do F1. Letos musí předjet svého zkušeného kolegu z týmu a další jezdce, aby konečně utnul spekulace, že zůstává v Alfě Romeo jen kvůli tomu, že je Ital.
Posledním jezdcem, který musí mít ze stresu pořádně okousané nehty, je Sebastian Vettel. Po příšerném posledním roce u Ferrari, který zakončil s pouhým jediným pódiem ve Velké ceně Turecka, se přesunul do rebrandovaného Racing Pointu/Aston Martinu. Vlastník stáje Lawrence Stroll má vysoké ambice a nestydí se do týmu pustit velké peníze. Je jasné, že na úspěch nechce čekat dlouho. Čeho se určitě nechce dočkat, jsou negativní ohlasy a stěžování si na monopost, jak Vettel předvedl po testování a první GP letošního ročníku v Bahrajnu, kde dojel až 15.
Jak dlouho bude trvat Sebovo hájení? Bude-li i nadále kupit chybu za chybou a dostávat na zadek od nováčků, jako v případě Bahrajnu od Jukiho Tsunody na AlphaTauri, bude jeho osud v tmavě zelené stáji brzy zpečetěn.