Dělená maratonská etapa, při níž se nemohli závodníci spolehnout na servis v bivaku, je minulostí. A i když čeští lovci ruských Kamazů bojovali s technickými potížemi a utrpěli další časové ztráty, drží Aleš Loprais a Martin Macík v kategorii kamionů čtvrtou a pátou pozici.
Maratonská etapa je zatěžkávací zkouška především pro techniku. Po nedělní části se totiž piloti nevrátili do svého bivaku a nemohli se spolehnout na pomoc mechaniků. To až po dnešní druhé 709 kilometrů dlouhé části ze Sakaly do Naúmu se jejich strojům dostane potřebného servisu. Proto se v maratonské etapě taktizuje a málokdo riskuje jízdu na hraně.
Češi se znovu potýkali s technikou, Aleš Loprais měl problémy se servem, Martin Macík si zopakoval nedělní problémy se spojovačkou. I tak si udrželi své pozice, když drží čtvrté a páté místo.
„Pravotočivé zatáčky byly utrpění,“ povzdechl si v cíli Loprais, když popisoval, že běz stoprocentně funkčního serva, skončila jeho Praga každou chvíli mimo trať. Martin Macík pak dnešní den začal podobně jako neděli. Hned v úvodu nabral ztrátu kvůli další opravě spojovačky i bloudění. Navíc si stěžoval na Martina Šoltyse, který ho měl desítky minut blokovat a nechtěl ho pustit před sebe. „Dneska jsme trošku naštvaní,“ připustil, že maratonský dvojboj mu pořádně zabrnkal na nervy.
Největší důvod k radosti tak měl Tomáš Kubiena, který dojel v kategorii čtyřkolek čtvrtý a v průběžném pořadí je šestý.
Když se hroutí sen o Dakaru. Macíkova oprava přímo v poušti
Dakar není vždy spravedlivý. Zajímá vás, jak to vypadá, když se hroutí sen o životním výsledku? Martin Macík ujel v nedělní první části ...
Popelář se postavil hvězdám Josého Mourinha
Tak tohle je možné díky FA Cupu snad jen v Anglii. Hvězdný Tottenham Hotspur si zahrál v poháru s Marine FC z osmé nejvyšší soutěže a jeho branku ...