Osmou letošní pole position v sobotní kvalifikaci získal Charles Leclerc z Ferrari. Ze druhého místa startoval Sergio Pérez na Red Bullu, třetí odstartoval Lewis Hamilton s Mercedesem, který dostal po kvalifikaci pokutu 25 tisíc eur za to, že si nevyndal piercing z nosu. Čtvrtý vyjel Carlos Sainz jr. na druhém Ferrari.
Fernando Alonso v letošní Velké ceně Singapuru vytvořil nový rekord, když vystartoval už do svého 350. závodu v F1. Nikdo neodjezdil více. Španělský veterán zažil se svým vozem Alpine skvělou kvalifikaci, po které skončil na pátém místě. Šestý vyrazil Lando Norris s McLarenem.
Lídr šampionátu Max Verstappen vystartoval až z osmé pozice poté, co jeho inženýři špatně propočítali množství paliva a Nizozemec tak nemohl zajet ještě jedno rychlé kolo.
Špatnou sobotu zažil také George Russell na Mercedesu, nedostal se přes druhou část kvalifikace a poté, co musel vyměnit pohonnou jednotku, startoval z pit lane. Kvalifikace se nepovedla ani Estebanu Oconovi z Alpine (18. místo) a Danielu Ricciardovi z McLarenu (17. místo).
Kvůli silnému dešti byl start, který se měl odehrát v neděli ve 20.00 místního času, posunutý o více než hodinu. Trať postupně osychala, piloti vyjeli na pneumatikách do přechodných podmínek.
Leclerc ještě před první zatáčkou přišel o vedení, protlačil se před něj Sergio Pérez na Red Bullu. Hamilton měl po startu mírný kontakt s Carlosem Sainzem jr. Úzká trať a zbytky vody ztěžovaly pilotům orientaci.
Verstappen zažil velmi nepovedený start, když spadl o čtyři pozice až na 12. příčku. Ve druhém kole se střetli v ostrém souboji Verstappen s Magnussenem, který jezdí za Haas. Dánský pilot si přitom poškodil přední přítlačné křídlo.
„Už jsem vám to říkal o těchto pneumatikách, musíte mě příště poslouchat. Nemám žádnou přilnavost,“ stěžoval si ve vysílačce Hamilton, který bojoval s klouzajícím monopostem.
Do pátého kola vjel jako vedoucí pilot Sergio Pérez naháněný dvěma Ferrari v pořadí Leclerc-Sainz jr. Na čtvrtém místě bojoval Hamilton, na pátém závodil Norris na McLarenu a šestý byl v tu dobu Fernando Alonso s Alpine. Max Verstappen byl na desátém místě, George Russell s Mercedesem se trápil na 17. příčce a naháněl svého předchůdce u německé stáje Valtteriho Bottase.
Alonsův konec
V šestém kole si Lando Norris stěžoval ve vysílačce, že trať neusychá tak rychle, jak by očekával. V sedmém kole zavlála oranžovo černá vlajka pro Kevina Magnussena. Dánský pilot Haasu musel kvůli tomu se svým poškozeným monopostem zajet do boxů, aby mu vůz opravili. Ve stejném kole skončil závod pro Guanyou Zhoua z Alfy Romeo, výrazně poškozený monopost měl i Nicholas Latifi. „Poslal mě do zdi,“ naštvaně hlásil svým mechanikům Zhou. Latifi sice přijel do boxů, ale kvůli zlomeném zavěšení musel odstoupit ze závodu i on.
V osmém kole vyjel na trať safety car a jezdecké pole se k sobě opět přiblížilo. Na trati vydržel do desátého kola. Po restartu se Verstappen konečně dostal přes Sebastiana Vettela na osmé místo a posléze předjel i sedmého Pierra Gaslyho. Před sebou měl veterána Fernanda Alonsa, který je pověstný dobrou defenzivou.
Utrápený závod zažíval George Russell na Mercedesu, který se i v 18. kole stále potácel na 16. pozici, zablokován Valtteri Bottasem na Alfa Romeo.
Verstappen i ve 20. kole stále marně hledal možnost, jak se dostat na šestou příčku přes Fernanda Alonsa, navíc si stěžoval na problémy s řazením. Nakonec ale zasáhl osud a Verstappen se dostal před Alonsa poté, co zkušenému Španělovi selhal vůz.
Ředitelství závodu zapnulo mód virtuálního safety caru. K velkému risku se v tu chvíli odhodlal George Russell, který jako první obul pneumatiky do sucha. Bylo však vidět, že měl velké problémy udržet svůj monopost na trati. Od 23. kola piloti opět závodili, ředitelství závodu ale stále nepovolilo použití systému DRS, díky kterému by mohli lépe předjíždět.
Selhání techniky Alpine
Ve 26. kole opět piloty varovaly žluté vlajky, protože pilot Williamsu Alexander Albon skončil v bariéře. Thajskému pilotovi se podařilo vycouvat, bez předního křídla zamířil k mechanikům a svoje působení ve Velké ceně ukončil. Ředitelství závodu opět uvedlo do provozu mód virtuálního safety caru.
O dvě kola později skončil závod i pro druhého pilota Alpine Estebana Ocona. I on měl technický problém, stal se pátým pilotem, který vypadl ze závodu. Opět jsme se dočkali režimu virtuálního safety caru.
V půlce závodu měl Pérez na čele zhruba čtyři vteřiny náskok na Charlese Leclerca. S více než patnáctivteřinovým odstupem jezdil Carlos Sainz jr., kterého divoce naháněl Lewis Hamilton. O páté místo sváděli lítý souboj Lando Norris a Max Verstappen. I ve 32. kole stále platilo, že jediný pilot s pneumatikami do sucha byl George Russell. Stratégové jednotlivých týmů stále odsouvali první zastávku v boxech pro své jezdce.
Ve 34. kole se pral Lewis Hamilton se silně poškozeným monopostem, uvolněné přední křídlo jiskřilo. Hamilton svůj vůz poškodil nárazem do bariéry. Ve 35. kole zajel pro suché pneumatiky Charles Leclerc, zastávka však byla velmi pomalá. Ve stejném kole se u mechaniků zastavil i Lewis Hamilton, který dostal nové přední přítlačné křídlo. Sedminásobný mistr světa se na trať vrátil na deváté pozici.
Lídr závodu Pérez svoji zastávku absolvoval ve 36. kole, stejně tak Max Verstappen. Společně s nimi byl v boxech i Carlos Sainz jr. Přechod na pneumatiky do sucha se nepodařil Yuki Tsunodovi, který ztratil přilnavost a napálil svůj vůz do bariéry. Ředitelství závodu poslalo na trať safety car.
Po 38 odjetých kolech přepnulo vedení závodu počítadlo kol do odpočtu dvouhodinového limitu závodu. Zbývalo v tu chvíli okolo 36 minut do konce Velké ceny Singapuru. O deset bodovaných míst soutěžilo 14 pilotů.
Max Verstappen se snažil dostat před Norrise, jenže šel pozdě na brzdy a na mokré trati ztratil kontrolu nad vozem a vyletěl z trati. Při tom si spálil pneumatiky a musel neplánovaně do boxů pro nové.
Pérezovy pevné nervy
Singapurské trápení George Russella nebralo konce, zhruba 31 minut do vypršení limitu si v souboji s Mickem Schumacherem propíchl pneumatiku. Do boxů po tomto souboji musel i Mick Schumacher. Oba piloti se vrátili na trať, neboť cítili v Singapuru kvůli mnoha odstoupením pilotů šanci na body.
Mezitím se Leclerc povážlivě přiblížil Pérezovi a nepříjemně mu dýchal na záda. Pérez ještě hlásil, že cítí problémy s motorem. Ředitelství závodu 27 minut před koncem časového limitu konečně povolilo použití systému DRS.
Dvacet minut před koncem závodu se Verstappen konečně dostal před Magnussena a získal 11. pozici. Na čele závodu byl Verstappenův stájový kolega Pérez pod obrovským a soustavným tlakem Ferrari Charlese Leclerca. Mexičan však měl pevné nervy a nedělal chyby.
V cíli závodu byl nejrychleji Sergio Pérez na Red Bullu, společně s ním se na pódiu ukázali oba piloti Ferrari v pořadí Leclerc – Sainz jr. Čtvrté a páté místo obsadili piloti McLarenu Norris, respektive Ricciardo. Při vypadnutí obou pilotů Alpine byl jejich bodový zisk velmi důležitý v boji o čtvrtou příčku v Poháru konstruktérů. Šestý dojel do cíle Lance Stroll na Aston Martin, sedmý Max Verstappen na Red Bullu. Osmý skončil Vettel, devátý Hamilton. Bod za desátou příčku si ze Singapuru odvezl Pierre Gasly s Alpha Tauri.
Konečné pořadí
1. Sergio Pérez (MEX/Red Bull)
2. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +7.595
3. Carlos Sainz jr. (ESP/Ferrari) +15.305
4. Lando Norris (GBR/McLaren) +26.133
5. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +58.282
6. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +1:01.330
7. Max Verstappen (NED/Red Bull) +1:03.825
8. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +1:05.032
9. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +1:06.515
10. Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) +1:14.576
11. Valtteri Bottas (FIN/Alfa Romeo) +1:33.844
12. Kevin Magnussen (DEN/Haas) +1:37.610
13. Mick Schumacher (GER/Haas) +1 kolo
14. George Russell (GBR/Mercedes) +2 kola
Neklasifikovali se:
Guanyou Zhou (CHN/Alfa Romeo), Nicholas Latifi (CAN/Williams), Fernando Alonso (ESP/Alpine), Alexander Albon (THA/Williams), Esteban Ocon (FRA/Alpine), Yuki Tsunoda (JAP/AlphaTauri)

Průšvih jako blázen? Týmy Red Bull a Aston Martin prý nedodržely výdajový stop
Kvůli snížení plýtvání, vyvážení závodního pole i nepříjemným ekonomickým důsledkům pandemie zavedla Světová automobilová...

Ještě neoslavil titul a už plánuje odchod. Jak dlouho vydrží Max Verstappen v F1
Ještě šest sezon. Tak dlouhou budoucnost má před sebou ve Formuli 1 Max Verstappen. Okolí úřadujícího šampiona naznačuje, že...

Red Bull nechce, aby Verstappen vyhrál titul v Singapuru. Počkej, vzkazuje mu
Poradce Red Bullu a muž, který je zodpovědný za výchovu jezdeckých nadějí této stáje, Helmut Marko, nechodí pro silná vyjádření...