Nový monopost by měl být díky četným technickým úpravám lépe uzpůsoben k předjíždění. Toho chtějí inženýři docílit tím, že vůz jedoucí za svým soupeřem neztratí tolik přítlaku jako dosud. V současnosti formule jedoucí za soupeřem ztrácí téměř 50 % přítlaku. Po aplikování „revolučních změn v aerodynamice“ by se toto číslo mělo snížit na hodnotu 15 %, dokonce pojede-li pilot jako třetí za dvěma jezdci před sebou, měl by ztrácet pouhých 5 % svého přítlaku.
A jak vypadá samotný monopost?
První, co zaujme jsou určitě hladké linie karoserie vozu. Přední a zadní spoilery jsou jednodušší a přitom budí dynamičtějším dojmem. Zadní pneumatiky jsou výrazně větší než doposud, změnou prošla i podlaha. Nové monoposty navíc budou o 5 % těžší než současné vozy.
Od příštího roku také začnou platit i nová finanční a sportovní pravidla – bude se méně testovat, ze současných šesti dní pouze tři. Omezený bude také čas vyhrazený pro využívání aerodynamického tunelu. A samozřejmě to nejdůležitější omezení spočívá v nastavení rozpočtového limitu na vývoj vozu, který musí každá stáj bezpodmínečně dodržet. Ten je v současnosti nastaven na 145 milionů dolarů v případě 21 závodů v sezoně. Vedení závodů ale počítá s tím, že se bude v průběhu dalších let ještě snižovat. Od roku 2024 bude limit výdajů opět navyšován z roku na rok dle vývoje inflace.
Model nového monopostu bude k vidění tento závodní víkend v Silverstone.

Razie na Tour de France! Policie prohledala hotel stáje Bahrain
Po včerejší etapě Tour de France provedla francouzská policie razii na hotelu, ve kterém byli ubytováni jezdci stáje Bahrain....

Josef Dostál z Japonska: Jsme hlídaní a nesmíme ani za plot
Na zapůjčené lodi zatím trénuje v dějišti Her rychlostní kanoista Josef Dostál. Čtyřnásobný mistr světa a držitel tří...