Zní to až příliš jednoduše, aby to mohla být pravda.
Jenže Enrico Cardille, který má na starosti v týmu Ferrari aerodynamiku vozů, by o tom měl něco vědět. V rozhovoru pro Auto Motor und Sport prozradil, že jedním z tajemství úspěchu Red Bullu jsou brzdové třmeny. Na přímý dotaz, zda jde o jejich velikost, vysvětlil, že know-how Red Bullu se týká technologie.
Jedná se totiž o komponent, v jehož případě jsou jednotlivé týmy povinny poskytnout všem ostatním kompletní nákresy, takže velikost je už dávno okopírovaná.
„Můžeme je vidět a samozřejmě studujeme také fotografie. Pokud jde o mě, velikost brzdových třmenů je u všech prakticky totožná. Nehraje roli, jestli je díl o milimetr větší, nebo menší. To žádný rozdíl neudělá. Jenže Red Bull představil novou technologii, která se liší od toho, co jak my, tak Mercedes v posledních letech používáme. Zdá se, že jejich třmeny přinášejí výhodu ve hmotnosti,“ tvrdí Cardille.
Jde prý o poznatek, ze kterého by mohl být schopný těžit především Mercedes, který už dvě sezony marně hledá protizbraň.
Znamená to snad, že Ferrari a Mercedes konečně pochopily technologické upgrady Red Bullu? A pokud ano, dokáží je úspěšně využít při konstrukci svých monopostů pro sezonu 2024?
Nespí totiž ani Red Bull. Přestože dokázal vyhrát 21 z 22 loňských Velkých cen, šéf týmu Christian Horner tvrdí, že sice vyrobili unikátní vůz, ale že stále vidí prostor pro vylepšení.
Zdroj: Auto Motor und Sport
Hlad po informacích? Schumacherův ukradený zdravotní záznam stál zloděje život
Je to jedno z nejpřísněji střežených tajemství poslední dekády. Jak je na tom sedminásobný šampion Formule 1 Michael Schumacher...
Manželku srazil autem. Mistr světa v cyklistice je obviněný ze zabití své ženy
Ze zabití způsobeného nebezpečnou jízdou je obviněný australský cyklista Rohan Dennis. Dvojnásobný mistr světa v časovce srazil...