V kvalifikaci si první místo na startovním roštu vybojoval s velmi těsným náskokem 0,021 vteřiny Max Verstappen před Charlesem Leclercem. Ze třetího místa vystartoval Španěl Carlos Sainz jr., ze čtvrtého Hamilton a z pátého Verstappenův stájový kolega Sergio Pérez.
Šestý vyrazil do závodu George Russell na Mercedesu, sedmý Lando Norris s McLarenem a osmý Mick Schumacher na Haasu. První startovní desítku pak uzavřeli Tsunoda se Strollem.
Start se vydařil stávajícímu mistru světa Maxi Verstappenovi, jenž si ubránil svoji vedoucí pozici před oběma nahánějícími Ferrari. Po startu se propadl George Russell, o dvě pozice si shodně polepšili po startu Esteban Ocon i Lance Stroll.
Ve druhém kole neudržel svůj monopost na trati Kevin Magnussen na Haasu, kvůli této chybě se propadl na poslední místo.
Okolo desátého kola si někteří piloti všímali, že nejměkčí sady gum velmi rychle degradují. Proto Pierre Gasly na Alpha Tauri, Daniel Ricciardo na McLarenu a Sebastian Vettel na Aston Martinu už ve 12. kole. O kolo později absolvoval zastávku v boxech i Fernando Alonso, mechanici však neodvedli dobrou práci a byli pomalí, když zkušenému pilotovi nasazovali nejtvrdší bílou sadu pneumatik.
Ve 14. kole pokazili Schumacherovi mechanici zastávku v boxech. Mladého Němce tak čekal boj, aby se vrátil zpět na desátou příčku, ze které do boxů přijížděl.
Avšak přehmat mechaniků Haasu o pár chvil později překonali mechanici Ferrari, kteří Carlosi Sainzovi zapomněli připravit levou zadní pneumatiku. Jeho zastávka tak trvala 12,8 vteřiny a Španěl ze třetího místa spadl na 11. příčku.
Mercedes na jednu zastávku
V 17. kole jsme měli možnost slyšet komunikaci s boxovou uličkou obou čelních pilotů, přičemž Verstappen hlásil, že jeho pneumatiky jsou v dobré kondici, Leclerc naopak hlásil velké opotřebení a na konci kola zajel pro nové. Tentokrát vše u mechaniků Ferrari proběhlo v pořádku.
Max Verstappen z prvního místa závodu zajel poprvé do boxů v 19. kole, vrátil se na třetí pozici s náskokem na čtvrtého Leclerca. Na čele závodu v tu chvíli kroužili Lewis Hamilton a George Russell.
Lewis Hamilton s Georgem Russellem i v 25. kole vedli závod, byť Max Verstappen s každým kolem ukusoval Russellův náskok na druhém místě. Charles Leclerc na Ferrari měl od první trojky veliký odstup. Inženýři jednotlivých stájí začali spekulovat, jestli Mercedes nezvolil taktiku jedné zastávky v boxech. V 27. kole ani Russell ani Hamilton stále nebyli v boxech.
V 28. kole Max Verstappen zajel nejrychlejší kolo a navíc se dostal před George Russella na druhé místo. Hamilton se tak ocitl pod tlakem, v době Verstappenova předjetí měl přes 2,5 vteřiny náskok.
Šéf stáje Ferrari Mattia Binotto vysvětloval už během závodu boxové fiasko při zastávce Carlose Sainze jr. tím, že se stáj rozhodla na posledních chvíli vyměnit svému pilotovi gumy a mechanici se nestihli patřičně připravit.
Na konci 29. kola poprvé k mechanikům zamířil Lewis Hamilton, obul nejtvrdší bílou sadu a na trať se vrátil pátý. O tři kola později zastavil v boxech George Russell, který již ztrácel tempo. Brit se vrátil na trať na pátém místě za svým parťákem Hamiltonem. Ve vysílačce Russell slyšel, že by na této sadě gum měl vydržet do konce závodu.
Lewis Hamilton při vjezdu do první zatáčky 36. kola zkoušel předjet Sergia Péreze, v ostrém souboji Mexičan svoji třetí pozici udržel. O kolo později se Hamilton dočkal, jenže vše zkomplikoval Sebastian Vettel, který vyjel z boxů a v závodě byl o kolo zpět. I přes tyto nástrahy si Hamilton udržel třetí místo a začal zpomalujícímu Pérezovi ujíždět. Verstappenův parťák neměl dobré tempo a v 39. kole jej předjel i George Russell na druhém Mercedesu.
Sergio Pérez v 41. kole zajel podruhé do boxů, jeho úkolem bylo otestovat, jak se bude chovat nejměkčí červená sada pneumatik.
Oranžová euforie
Ve 44. kole zastavil vedle trati Yuki Tsunoda a překřikoval se přes vysílačku s mechaniky. Japonskému pilotovi se zdálo, že neměl dobře upevněné pneumatiky. Po krátkém čase znovu vyjel a zapojil se do závodu. Protože si však odepnul bezpečnostní pásy, musel zajet do boxů, kde mu zkontrolovali auto. Avšak pár desítek metrů po vyjetí z boxů začal Japonec hlásit, že s jeho monopostem je něco divného a odstavil svůj monopost. Tím spustil virtuální safety car.
Díky virtuálnímu safety car získala většina pilotů skvělou příležitost navštívit boxy. Verstappen v 48. kole nasadil nejtvrdší směs, na to reagovali v Mercedesu, kteří jen o chvíli později nasadili oběma svým pilotům žlutou středně tvrdou směs. Hamilton po návratu na trať pochválil své mechaniky za odvedenou práci.
Valtteri Bottas v 55. kole odstavil na trati svůj monopost kvůli technickým problémům. Na okruhu tak zavlály žluté vlajky a vedení závodu ohlásilo výjezd safety car. To se muselo špatně poslouchat v Mercedesu, kteří stahovali Verstappenův náskok, který se pral se svými gumami. Proto úřadující mistr světa zamířil ihned po ohlášení safety car pro nové pneumatiky do boxů, stejně učinil i jeho stájový kolega Pérez a také Charles Leclerc. V 58. kole k mechanikům zamířil i Hamilton v době, kdy piloti kvůli uklízení cílové rovinky, museli projet boxovou uličkou. Sainz s Alonsem se málem srazili v boxové uličce.
Do konce závodu zbývalo 11 kol, když safety car opustil trať. Hamilton, který v tu chvíli vedl závod si ještě před restartem povzdechl ve vysílačce, že bude velmi těžké udržet Maxe Verstappena za sebou. Sedminásobný mistr světa měl dobrý dojem, protože po jeho zaváhání při restartu si Verstappen hned v první zatáčce vzal zpět první pozici. Za jedno kolo si vytvořil náskok 1,8 vteřiny na stíhající dvojici Mercedesů. Za Hamiltonem s Russellem byli oba piloti Ferrari v pořadí Leclerc – Sainz jr., kterému se povedlo hned po restartu předjet Sergia Péreze.
Oba piloti Mercedesu sváděli vzájemný souboj, Hamilton se bránil, avšak Russell na čerstvějších pneumatikách musel nutně dopředu, což se mu i podařilo. Sedminásobný mistr světa Hamilton zněl ve vysílačce značně podrážděně a nadával svým inženýrům. Navíc se okamžitě dostal pod tlak Charlese Leclerca. Hamilton tak ztratil solidně rozjetý závod a musel zuřivě bránit alespoň pozici na pódiu. I o tu však v 66. kole kvůli Leclercovi přišel.
Carlos Sainz v 69. kole hlásil, že pociťuje silnou degradaci a přehřívání pneumatik. Navíc dostal od traťových komisařů pěti vteřinový trest za incident s Alonsem v boxové uličce. Na páté příčce závodící Španěl tak po pokaženém pit stopu schytal další políček. Na Sainze se tlačil Pérez, Španěl jedoucí na Ferrari si pozici ubránil a Pérez opustil trať a ztratil cenný čas.
V cíli byl nejrychleji domácí miláček Max Verstappen na Red Bullu. Na pódiu jej doplnili George Russell na Mercedesu a Charles Leclerc na Ferrari. Čtvrtý skončil nakvašený Hamilton, pátá příčka připadla díky Sainzově penalizaci Pérezovi. Šestý dokončil závod Alonso, sedmý Norris a osmý právě potrestaný Sainz jr. Dva body za deváté místo si připsal Esteban Ocon s Alpine a poslední bodované místo připadlo Lanci Strollovi.
Po dokončení závodu trať pokryl oranžový oblak z dýmovnic.
Konečné pořadí
1. Max Verstappen (NED/Red Bull)
2. George Russell (GBR/Mercedes) +4.071
3. Charles Leclerc (MON/Ferrari) +10.929
4. Lewis Hamilton (GBR/Mercedes) +13.016
5. Sergio Pérez (MEX/Red Bull) +18.168
6. Fernando Alonso (ESP/Alpine) +18.754
7. Lando Norris (GBR/McLaren) +19.306
8. Carlos Sainz jr. (ESP/Ferrari) +20.916
9. Esteban Ocon (FRA/Alpine) +21.117
10. Lance Stroll (CAN/Aston Martin) +22.459
11. Pierre Gasly (FRA/AlphaTauri) +27.009
12. Alexander Albon (THA/Williams) +30.390
13. Mick Schumacher (GER/Haas) +32.995
14. Sebastian Vettel (GER/Aston Martin) +36.007
15. Kevin Magnussen (DEN/Haas) +36.869
16. Guanyou Zhou (CHN/Alfa Romeo) +37.320
17. Daniel Ricciardo (AUS/McLaren) +37.764
18. Nicholas Latifi (CAN/Williams) +1 kolo
Nejrychlejší kolo: Max Verstappen 1:15,061
Neklasifikovali se:
Yuki Tsunoda (JAP/AlphaTauri), Valtteri Bottas (FIN/Alfa Romeo)