Byl to nadějný únik. Jen devatenáct kilometrů před cílem nalehl Richard Carapaz z týmu Ineos celým tělem na horní rámovou trubku, aby snížil aerodynamický odpor a své vysoké rychlosti ve sjezdu využil k vybudování slušného náskoku.
Sám to dotáhl až do závěrečného stoupání na Côte de la Roche-aux-Faucons, v cíli byl pak hodnocený jako devětadvacátý se ztrátou 1:21 na vítězného Tadeje Pogačara. O to větší bylo jeho překvapení, když jeho jméno v konečném oficiálním pořadí nefigurovalo.
Diskvalifikace – tak dopadlo jeho nedělní vystoupení na 260 kilometrů dlouhém závodě.
https://www.youtube.com/watch?v=--zhXSF2tkw
Rozhodčí závodu využili nového kontroverzního pravidla, které jezdcům zakazuje využívat ve sjezdech super aerodynamickou pozici. Richard Carapaz sice není v letošní sezoně první, komu se riskantní jízda nevyplatila, ale je zatím nejznámějším cyklistou, který na novinku v pravidlech doplatil.
Prezident UCI David Lappartient už dříve vysvětlil, že kromě apelu na vyšší bezpečnost je dalším z důvodů, proč se bude super aerodynamická pozice trestat, až 14% výhoda, kterou mají oproti ostatním ti, kteří se ji nebojí použít.