Těch nových pravidel...
...a těch kontroverzí kolem nich.
Spousta regulí, které v posledních týdnech Mezinárodní cyklistická unie UCI představila, je pod palbou kritiky.
Třeba to, kdy se cyklisté jedné stáje nemohou po úspěšném závodě obejmout, byť pak spolu sdílí pokoje i jeden prostor v týmovém autobusu.
Nebo pravidlo, na které doplatil Michael Schär na Flandrech, kdy nemůžete odhodit bidon fanouškům, nadšeným dětem, komukoliv, pokud se zrovna nenacházíte v zóně k tomu určené.
Nebo to, kdy si při závodě nemůžete sednout na rám kola při sjezdu, abyste byli aerodynamičtější. Richard Carapaz s tím má po Lutychu vlastní zkušenost.
Davide Villella z Movistaru ale dostal pokutu za pravidlo, o kterém se zatím příliš nemluvilo.
Po konci třetí etapy závodu Kolem Romandie minulý týden se jeho jméno objevilo v komuniké, které rozhodčí rozesílají týmům i novinářům. Na něm bylo Villellovo jméno i s pokutou 200 švýcarských franků.
Za co?
Za to, že projel cílovou čarou dvakrát a měl buď stále na zádech startovní číslo, nebo ho měl na rámu. Obě varianty jsou zakázané v souladu s bodem 1.6 článku 2.12.007, kde je pravidlo specifikováno takto: „Je zakázáno překročení cílové čáry dvakrát ve směru závodu s číslem na zádech nebo na rámu kola.“
U akcí World Tour je pokuta za takovýto přečin 200 švýcarských franků, tedy přibližně 180 eur nebo 4700 korun. U ženských závodů vám za podobný úlet hrozí jen 100 švýcarských franků.
Proč Villella dvakrát projel cílovou čarou?
To nikdo nezjistil, on se k tomu nevyjádřil, nejspíš jen hledal týmový autobus a nesundal si číslo. Etapu dokončil na 35. místě se ztrátou minuty a 21 sekund na vítězného týmového kolegu Marca Solera.
Incident pak měl dohru u kanceláří rozhodčích.
K nim dokvačil naštvaný sportovní ředitel Movistaru Pablo Lastras a bušil na dveře tak dlouho, než mu někdo otevřel. Pak rozhodčím postupně po 1 euru vyskládal celou pokutu na stůl a řval na ně, aby si užili láhev vína navíc, kterou si teď díky nesmyslné pokutě můžou dovolit.
Pro Villellu každopádně všechno dopadlo lépe než pro zmíněného Schära s Carapazem. Ze závodu vyloučen nebyl a mohl jet další dvě etapy.