O 135. Velkou pardubickou však diváci jevili zájem dlouho před uzavřením startovních listin. První vstupenky se začaly prodávat už na začátku prosince předchozího roku a před prázdninami bylo jasné, že tribuny budou zcela vyprodané. Dostihový spolek nakonec vytvořil další nové prostory pro sledování dostihů. A možná i díky příjemnému počasí nakonec do Pardubic dorazilo také mnoho návštěvníků, kteří si program užili i bez místa k sezení. V neděli 12. října se tak v areálu Pardubického závodiště pohybovalo na třiadvacet tisíc lidí.
Česká televize už tradičně nabídla přímý přenos celého dne na programu ČT sport. Šestihodinový přenos byl plný nejen samotných dostihů, ale také zajímavých reportáží, rozhovorů a medailonků koní a jezdců, kteří se připravovali na start ve vrcholném dostihu sezóny. Odpoledne se k přenosu připojil také program ČT1 a Velká pardubická se tak znovu stala jediným sportovním přenosem na tomto programu. Na obou programech pak samotnou Velkou pardubickou sledovalo bezmála 2,2 milionu diváků. Další zájemci měli možnost sledovat přenos na dalších platformách, včetně zahraničních.
Akreditováno bylo přes 100 novinářů a fotografů z České republiky, Slovenska, Velké Británie, Irska, Maďarska, Polska, Německa a Francie.
Rekordy padaly u sázek. Za celý víkend jen Tipsport nabral sázky za více než 31 a půl milionu korun – z toho přibližně třetina byla vsazena přímo na závodišti. Na samotnou Velkou pardubickou sázkaři vsadili rekordních téměř devatenáct milionů korun. A vysoké částky se také vyplácely na výhrách. Za 200 tisíc vsazených korun na vítězství Stumptowna si výherce odnášel 850 tisíc korun.
Zajímavá čísla dokládají také cateringové služby. Například společnost, která připravovala gastronomický servis pro 4 a půl tisíce hostů, musela zajistit tým kuchařů, číšníků a dalšího personálu v počtu 400 lidí. Celková hmotnost všech jí připravovaných pokrmů dosáhla váhy 3485 kg. Mezi hosty populárnějším nápojem než pivo bylo tentokrát víno.
Zdroj: TZ