Medaile za odvahu a medaile za statečnost v boji – obě z doby bojového nasazení v Afghánistánu. K tomu úzké vazby na Bělorusko a Zimbabwe a majetek v hodnotě miliard dolarů. Pak filantropické snahy a v neposlední řadě sponzoring týmu Haas prostřednictvím společnosti Uralkali. To je v kostce vizitka dvaapadesátiletého Dmitrije Mazepina, který se postaral o to, aby v letošní sezoně usedl do kokpitu Haasu vedle Micka Schumachera také jeho syn Nikita, který se zatím nejvíc proslavil videem, na kterém v taxíku osahává neznámou dívku.
Haas se rozhodl pro ruskou linku a kromě problémů s Nikitou patřícím mezi zlatou moskevskou mládež, ho teď čekají další potíže. Dmitrije Mazepina příliš nezajímá rozhodnutí CAS, že ruští sportovci se nesmí pod svou vlajkou účastnit žádné velké oficiální akce včetně seriálu mistrovství světa Formule 1. Za peníze Uralkali žádá jak angažmá pro svého syna, tak patřičnou prezentaci své vlasti, jejímž zájmům sloužil nejdříve v armádě a pak na poli obchodních vztahů.
Haas vše vyřešil umístěním tří barevných pruhů, které jen shodou náhod připomínají ruskou trikolóru. Zlobí se teď jak američtí fanoušci týmu, tak CAS, která design monopostu považuje za obcházení rozhodnutí, které přišlo kvůli systematickému utajování dopingových případů ruských sportovců na zimních Hrách v Soči.
„Nic jsme neobešli. Celou dobu jsme spolupracovali s Mezinárodní automobilovou federací FIA, protože není možné představit nový vůz, aniž bychom od ní měli všechno schválené,“ tvrdí však šéf Haasu Guenther Steiner.