Od legendární vysílačky Fernanda Alonsa „Tohle auto se tak skvěle řídí” z Velké ceny Bahrajnu neuplynulo ještě ani půl roku. Přesto Alonsův tehdejší optimismus vyprchal.
Zatímco se v prvních devíti závodech sezony mohl zkušený pilot Aston Martinu spolehnout na to, že se svým monopostem má velkou šanci dosáhnout pódiových umístění, poslední tři závody před letní přestávkou jej z tohoto idylického snění opět probudily. Příčiny lze hledat nejen v mimořádném vzepětí sil techniků McLarenu či Mercedesu s Ferrari, ale také přímo v továrně Aston Martin.
Fernando Alonso dříve poukázal na to, že zmiňovaný vzestup McLarenu a naopak zhoršení Aston Martin nastalo zhruba v období Velké ceny Velké Británie, kdy dodavatel pneumatik Pirelli představil nové upravené pneumatiky. Tento výrok však později vyvrátil šéf stáje Mike Krack, který přišel s překvapivým zjištěním, že za zpomalení monopostů AMR23 mohou jejich vlastní upgrady.
„Formule jsou velmi komplexní. Každá malá změna ovlivní řadu dalších věcí. A ty mohou přinést nežádoucí účinky. Máloco můžete upravit tak, aby to nemělo dopad na cokoliv dalšího na vozu,” uvedl ve svém hodnocení během letní přestávky šéf týmu Aston Martin Mike Krack. Ten dále dodal, že tyto neblahé důsledky se projevily až časem poté, co Fernando Alonso a Lance Stroll absolvovali závody na různých typech tratí a nasbírali tak pro své inženýry dostatek dat.
Zdroj: Motorsport

Ukrajina zneužívá olympiádu ke kampani proti Rusku, píše ruský komentátor
Ukrajinští sportovci inscenují provokace proti Rusům a ukrajinští poslanci nutí vlády západních zemí porušovat vlastní vízovou...

Nejlepší borci v historii UFC? Conor McGregor mezi ně nepatří
Málokdo toho udělal pro popularitu UFC tolik jako Conor McGregor. Ale ani jeho dosavadní zásluhy nestačí k tomu, aby se dostal...