Přesné statistiky nehod, které způsobily například běžci nebo cyklisté v důsledku nevnímání svého okolí přes hudbu ve sluchátkách, se nevedou. Přesto na nebezpečí poslechu hlasité hudby ve sluchátkách při sportu venku dlouhodobě upozorňují různé organizace včetně Policie ČR.
Českou značku Soundeus uvedli letos v březnu na trh lidé, kteří se už 30 let zabývají zprostředkováním i tvorbou kvalitního zvuku pod hlavičkou společnosti Praha Music Center. A právě s důrazem na špičkový zvuk také představují české veřejnosti produkty, které velmi vysoké nároky splňují. V těchto měsících ale Soundeus do svého repertoáru přidal vedle „boje za kvalitní zvuk“ také snahu o minimalizaci nebezpečí, které hrozí především sportovcům při poslechu hudby během jejich sportovní aktivity. A po půl roce vývoje ve spolupráci s výrobci, intenzivního testování spičkovými sportovci a úprav uvádí na trh nové audiobrýle Soundglasses 5S.
Sportovní a stylové audiobrýle Soundglasses 5S mají reproduktory ukryté v rámečku u uší, nikoliv však přímo v uších. Díky tomu mohou sportovci poslouchat svou oblíbenou muziku, aniž by ztráceli přehled o svém okolí. Zároveň ale zůstává zachována maximální možná kvalita a hlasitost zvuku. Audiobrýle navíc díky mikrofonu umožňují také telefonování, aniž by sportovec musel během běhu, jízdě na kole či jakékoliv další aktivitě vyndávat mobilní telefon a tím opět ohrožoval sebe i svoje okolí.
Díky technologii Audiorims® jsou zvuk z audiobrýlí a úroveň jeho hlasitosti vyvážené se zachováním bezpečného průniku zvuků z okolí. Driver velikosti 16mm na každé straně rámečku je vyladěn pro optimální výkon s vyváženou spotřebou energie. Design rámečku s reproduktory je modelován s cílem omezit vliv proudícího vzduchu (např. na kole) na poslech a telefonování.
Oči chrání vyměnitelný polykarbonátový oranžový zorník s ochranou UVA/UVB 400 filtrem. Zorník lze navíc jednoduše vyměnit například za čirý, který je součástí balení. Brýle se nezaleknou ani deště či potu díky standardu IPX5. Soundglasses 5S nabízí až 5 hodin přehrávání na jedno nabití. Zapnutí a vypnutí zvuku lze jednoduše provést složením nožiček brýlí.
“Audiobrýle kombinují naši vášeň pro hudbu a sport. Chceme naučit Čechy bezpečně poslouchat muziku při sportu,” říká Jan Novák, který společně s Jindřichem Střelkou založil značku Soundeus a sám je bývalý vrcholový sportovec a aktivní trenér alpských lyžařů. “Jsem vášnivý cyklista a sám dobře vím, jak nebezpečné je jezdit na kole se sluchátky. Například na inline stezkách jsou často k vidění velmi nebezpečné situace, když se potkají inlajnisté či cyklisté se sluchátky.”
Audiobrýle Soundglasses 5S jsou v prodeji na webu http://www.soundglasses.com za 3 490 korun.
Praha Music Center
Společnost Praha Music Center spol. s r.o. byla založena v roce 1991. Praha Music Center (známá také pod zkratkou PMC) působí v České a Slovenské republice jako jeden z největších distributorů hudebních nástrojů, profesionální audiotechniky a spotřebního zboží/lifestyle produktů. Jako distributor dodává zboží nejenom pro obchody s hudebními nástroji a audiem, ale i do obchodních řetězců a internetových obchodů. Významnou součástí aktivit společnosti Praha Music Center je také spolupráce s instalačními firmami, nahrávacími studii, školami a státními institucemi.
Majoritním vlastníkem je Jindřich Střelka, který řízení společnosti převzal po svém otci Josefu Střelkovi.
Hlavní sídlo společnosti Praha Music Center a obchod s hudebninami Music City se nachází v Praze Vysočanech. Pro snazší komunikaci a obsluhu zákazníků na Slovensku byla zřízena organizační složka se sídlem v Nových Zámkoch, která se stará o komplexní dodávky na tento trh.
V obchodní činnosti se Praha Music Center spol. s r.o. soustředí výhradně na velkoobchodní distribuci.
Více ZDE.
Značka Soundeus
Soundeus je synonymem pro kvalitní audio technologie za dostupnou cenu. Značka Soundeus je projektem českých profesionálních hudebníků a zvukařů, kteří chtějí kvalitní nahrávání a reprodukci zvuku zpřístupnit širokým skupinám tvůrců a posluchačů. Mottem tvůrců značky je „Na zvuku záleží“. Ať se jedná o nahrávání či poslech hudby, zážitek při sledování filmu nebo nahrávání a sledování videí na YouTube.
Tvůrci značky Soundeus Jindřich Střelka a Jan Novák si dali za cíl vytvořit most mezi tvůrci zvuku a posluchači a bojovat proti špatné kvalitě nahrávek a reprodukce hudby a zvuku. Portfolio značky zahrnuje sluchátka, mikrofony a příslušenství. Všechny produkty jsou pečlivě testovány profesionálními zvukaři a hudebníky, než jsou zadány do výroby a zařazeny do portfolia.
Více ZDE.