Tsunoda se opřel do Strollova monopostu ve čtvrtém kole. Mladý Japonec za to následně vyfasoval desetisekundovou penalizaci jako trest od traťových komisařů a mechanici mu při pit stopu museli spravit auto. Kvůli velkému množství karbonových úlomků na dráze byl závod po tomto střetu na několik kol zpomalen safety carem.
V konečném důsledku ale tento střet vyšel draho především Strolla, který kvůli následkům musel z Velké ceny předčasně odejít.
„Po podařeném sprintu jsme měli podle mě velkou šanci přivézt body. Po slušném startu do mě najel Yuki Tsunoda. Začínal na měkké sadě pneumatik a byl tak v prvních kolech velmi rychlý. Pořádně jsem to neviděl, protože se ke mně přiblížil zezadu, ale asi právě proto, že se cítil být tak rychlým, tak se pokusil o tak zoufalý manévr. Byl to od něj velmi optimistické,“ popsal situaci ze svého pohledu Stroll.
Stejné sousloví „optimistický manévr“ použili i ve svém zdůvodnění Tsunodovy penalizace traťoví komisaři.
„Kontakt s Tsunodou poškodil mé auto a postupem času odpadávaly z mého monopostu další a další části. Proto jsme se začali propadat pořadím. Postupně jsem ztrácel přilnavost,“ diplomaticky pokračoval Stroll.
Deset sekund bylo příliš
Mnohem méně shovívavý vůči Tsunodovi byl šéf stáje Aston Martin Otmar Szafnauer. „Tsunoda se naprosto bezohledně cpal před Strolla a poškodil svojí neohrabaností jeho monopost. Oprávněně za to dostal desetivteřinový trest,“ zhodnotil manévr mladého Japonce Szafnauer.
Tsunoda se těmto slovům bránil tím, že podle něj se Stroll vůbec nedíval do zpětných zrcátek a tím na kolizi rovněž nese vinu. A penalizace byla podle něj příliš přísná.
„Pneumatiky jsme zvolili správně. Všechno ale zkazila kolize s Lancem, kdy podle mě vůbec nekoukal do zrcátek a dál pokračoval v normální stopě. Přiznávám, že to ode mě byl riskantní pokus o předjetí, ale zablokovaná kola jsem měl až poté, co jsem si uvědomil, že Stroll vůbec nevidí za sebe,“ hájil se Tsunoda.
„Desetisekundová penalizace? I pětisekundová by byla velmi přísná, ale dejme tomu. Deset sekund je neslýchaných,“ ukončil debatu Tsunoda.

Válka slov. Souboj mezi Mercedesem a Red Bullem pokračuje
Elitní pilot Red Bullu a současný lídr šampionátu Formule 1 Max Verstappen sváděl o víkendu v Brazílii další mimořádnou bitvu...

Bude Lewis Hamilton šampionem? I bez osmého titulu už jím je
Lewis Hamilton. Můžete fandit někomu jinému. Zřejmě Maxu Verstappenovi. Nemusí vám být sympatický, nemusíte souhlasit s jeho...