V zákulisí Formule 1 se odehrála pozoruhodná transakce.
Toto Wolff prodal část svého podílu americkému miliardáři Georgi Kurtzovi, zakladateli společnosti CrowdStrike. Kurtz získává 15 % z Wolffova podílu, což představuje 5 % celkově.
Podle zahraničních médií je tým hodnocen na 6 miliard dolarů a Kurtz investoval zhruba 300 milionů dolarů. Wolff přitom neztrácí svou hlavní roli: zůstává ředitelem týmu i jeho generálním manažerem. Kurtz navíc dostává roli technologického poradce a vstupuje do strategického vedení, kde je společně s Wolffem, zástupci Mercedesu a Ineosu.
Podle Wolffa jsou pro Mercedes jako tým klíčové právě technologie. Kurtz je dlouholetým partnerem stáje a svým backgroundem – jako podnikatel i amatérský závodník – podle Wolffa „rozumí jak závodním výzvám, tak budování technologického byznysu“.
Podobně mluví i Kurtz. „Vyhrát v motorsportu i v kybernetické bezpečnosti vyžaduje rychlost, preciznost a inovaci. Milisekundy rozhodují. Data vyhrávají,“ řekl při oznámení investice.
Podíly ve stáji Mercedes jsou rozděleny rovným dílem mezi tři subjekty: Daimler (Mercedes), Ineos a Wolffovu holdingovou společnost. I přes prodej části tohoto podílu se tedy vlastnické struktury zásadně nemění – všechny klíčové strany zůstávají ve hře.
Tento krok přichází v době, kdy hodnota týmů Formule 1 roste rekordním tempem. Zatímco investoři dříve viděli F1 hlavně jako sportovní podnik, nyní ji považují za technologický a mediální byznys, což potvrzuje i samotný Kurtz, který vidí v investici potenciál dalšího růstu díky datovým analýzám a technologické inovaci.
Zdroj: