Model o délce 35 metrů umožňuje simulovat proudění v celé délce plánovaného vodního díla, které bude měřit 500 metrů. „U takto významné a rozsáhlé stavby je hydraulický model standardním doplňkem projekční fáze - je možné posoudit a optimalizovat hydrauliku stavby a v případě slalomové dráhy již navrhnout morfologii vodního terénu a rozmístění překážek. V Troji navíc řešíme i interakci s prouděním ve Vltavě, například vliv povodňových průtoků na provoz dráhy,“ vysvětlil Vojtěch Bareš, vedoucí projektu.
Zařazení Parku vodních sportů Praha mezi Národní sportovní centra je důkazem jeho strategického významu pro český sport. „Je skvělé, že se Praha–Troja stane součástí Národních sportovních center. Vládní podpora tomu dává jasný signál – projekt má dlouhodobý význam, a to jak pro naše špičkové sportovce, tak pro budoucí generace, které tu budou trénovat i objevovat krásu vodních sportů,“ řekl Ivo Jebousek z Národní sportovní agentury.
Projekt Park vodních sportů Praha navazuje na dlouholetou tradici lokality, kde se pravidelně konají mistrovství světa a závody Světového poháru. „Nová dráha v Troji posílí pozici České republiky na mapě světového vodního slalomu. Troja je už dnes synonymem pro špičkové akce a s tímto projektem máme šanci udržet si i do budoucna roli jednoho z nejvýznamnějších center našeho sportu,“ tvrdí Stanislav Ježek, předseda Českého svazu kanoistů.
Nová slalomová dráha nabídne špičkové podmínky pro trénink i pořádání mezinárodních akcí. „Pokud vše půjde podle plánu, stavba by měla začít v roce 2026 a dokončena by mohla být v roce 2028. Celkový rozpočet projektu je nastaven tak, aby odpovídal moderním standardům a dlouhodobé udržitelnosti,“ vysvětlil Jiří Rohan, iniciátor projektu a zástupce USK Praha.
Předpokládané náklady na výstavbu jsou rozčleněny do dvou etap. Samotná slalomová dráha přijde na 550 milionů korun, revitalizace území na dalších 156 milionů korun.
Zdroj: TZ