Francouzská chlouba motorismu se vrátila do kalendáře Formule 1 v roce 2018 po 28 letech. Na okruhu, kde během své kariéry pětkrát triumfoval domácí miláček a dosud jediný francouzský mistr světa Alain Prost (šesté vítězství v domácí Velké ceně získal v roce 1993, kdy se už francouzský závod jezdil v Magny-Cours), čeká piloty celkem 15 zatáček. Jedno kolo je dlouhé přes 5,8 kilometru a jezdci trať při nedělním závodě obkrouží celkem třiapadesátkrát.
Program Velké ceny Francie
pátek 18. 6. 2021 (11:30) - první trénink
pátek 18. 6. 2021 (15:00) - druhý trénink
sobota 19. 6. 2021 (12:00) - třetí trénink
sobota 19. 6. 2021 (15:00) - kvalifikace do závodu
neděle 20. 6. 2021 (15:00) - závod
Při GP Paula Ricarda se mohou fanoušci těšit na dvě DRS zóny, zvlášť ta mezi zatáčkami číslo sedm a osm je zajímavá, piloti na ní pravidelně dosahují rychlosti až 340 km/h. V loňském kovidovém roce se Velká cena Francie neuskutečnila, po jejím návratu do seriálu závodů se tak zatím konala pouze dvakrát. A jak v roce 2018, tak v roce 2019 si pro vítězství dojel stávající mistr světa Lewis Hamilton na Mercedesu. Podobně jako současný druhý muž průběžného pořadí získali dvě vítězství na trati Paula Ricarda velikáni minulosti jako Nigell Mansel nebo Mario Andretti či Niki Lauda.
Domácí naděje
Čím je okruh umístěný nedaleko druhého největšího města Francie Marseille snadno rozpoznatelný? Tak třeba modrými únikovými zónami z asfaltu a wolframu a také hrubými červenými zónami, které mají za úkol co nejvíce zkrátit brzdnou dráhu vozů. Trať vlastní společnost Excelis, která patří do impéria někdejšího šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestona.
Pokud v neděli nebudou nečekané výkyvy počasí, očekává se, že vítěznou taktikou bude, stejně jako v případě poslední Velké ceny v roce 2019, strategie jedné zastávky v boxech. Inženýři by pak pro své vozy měli volit obutí v podobě střední až tvrdé sady pneumatik.
S nadějemi mohou hledět na nadcházející víkend domácí fanoušci. Pierre Gasly na Alpha Tauri v Baku dojel na senzačním třetím místě a získal tak své první letošní pódiové umístění. Sebevědomě se určitě bude cítit i Esteban Ocon, který před svojí domácí Velkou cenou podepsal novou smlouvu s francouzským týmem Alpine. Jisté místo má u modré stáje do roku 2024. A nezapomínejme na Monačana Charlese Leclerca na Ferrari. Byť předchozí závody jasně ukázaly, že závodní a kvalifikační tempo Ferrari se velice liší…