Red Bull, Ferrari, Mercedes, Alpine, McLaren, Williams, Aston Martin, Alfa Romeo, Haas a Alpha Tauri. Těchto deset týmů nyní tvoří show zvanou Formule 1.
To znamená pouhých 20 míst pro elitu řidičů na planetě. Od roku 2026 by ale počet míst mohl vzrůst na 22, alespoň se o to snaží šéf pojišťovacího brokera RE Lee International Calvin Lo. Pětačtyřicetiletý miliardář s odhadovaným majetkem 1,7 miliardy dolarů (údaje časopisu Forbes z roku 2019) v rozhovoru s BBC uvedl, že v současnosti zjišťuje veškeré finanční náklady spojené se vstupem do F1.
„Podle toho, co jsem dosud viděl, je to velmi ambiciózní nápad. Ale pokud se nám vše sejde a budeme mít štěstí, tak to půjde realizovat,“ řekl Lo.
Miliardář z Hong Kongu prý uvažuje o vytvoření zbrusu nového jedenáctého týmu, byť přiznal, že zvažuje i případný nákup již stávající stáje. Více se však kloní k možnosti nového týmu. Podle něj není nijak složité založit nový tým, ale zajistit, aby byl životaschopný.
Dakar bez Kamazu? Soupeřům teď bude chybět skutečný vůdce, vzkazují Rusové
Chybí lídr, ke kterému ostatní závodníci vzhlíželi, brali si z něj příklad a chtěli se s ním srovnávat. Tak komentují ruská...
„Důležitou otázkou je, zda to bude udržitelné. V dnešním světě nemáte velký problém sehnat finance na rok nebo dva. Ale dokážete být životaschopní tři roky, pět let? To právě nyní důsledně propočítáváme. Musíte mít nastavené realistické cíle a nečekat, že hned budete vše vyhrávat. Musíte mít zčásti konzervativní přístup a dobře zvládat očekávání,“ objasnil novinářům miliardář. O svých krocích chce mít jasno do „měsíce nebo dvou“.
Lo je podle svých slov velkým fanouškem F1, do seriálu jej však ženou pouze finanční cíle. Do běžného chodu stáje by nechtěl zasahovat. Na myšlenku založení vlastní stáje jej prý přivedly otázky současných týmů, které u něj zjišťovaly, zda by je nechtěl sponzorovat. Lo také řekl, že již dříve v tichosti některé z týmů F1 podporoval.
„Fanouškovská základna F1 je nyní výrazně širší a mladší. Sociální média hrají velkou roli. Diváci jsou pilotům mnohem blíže,“ popsal největší změnu, kterou v F1 vidí.
V případě, že se Lo rozhodne založit novou stáj, pak pro něj bude největším úkolem sehnat 200 milionů dolarů jako kompenzaci ostatním týmům. Ta slouží jako poplatek za to, že se zisky budou dělit ne na 10, ale na 11 dílů. Právě nutnost souhlasu ostatních týmů a Mezinárodní automobilové federace FIA je klíčem k dalšímu dění. Již dříve kvůli tomu ztroskotal například megaprojekt někdejšího mistra světa a závodní legendy Maria Andrettiho.
Zdroj: BBC
Honba za lajky. Ivana Knollová je sbírala na NBA, NHL, Super Bowlu i v Kataru
Nejlepší rok v životě Ivany Knollové. Bývalá Miss Chorvatska se na svém instagramovém profilu pochlubila tím, že si užila těch...
Cristiano Ronaldo se koupe ve zlatě. K dispozici má luxusní dům i letadlo
Ještě nikdy žádný fotbalista nepodepsal smlouvu jako Cristiano Ronaldo. Částka více než 200 milionů eur během angažmá, které...