Nemluví sice o zadostiučinění, ale z jeho slov je ten pocit přímo hmatatelný.
Sergio Pérez byl poslední dvě sezony strávené v Red Bullu mužem na odstřel. Zatímco si Max Verstappen jel pro tituly šampiona, Pérez byl terčem kritiky. Jeho bodový přínos pro Pohár konstruktérů byl prý zanedbatelný. Versrappenovi prý nepomáhal. K dispozici měl špičkový vůz, ale jeho výkony byly mizerné. Uspokojil se lukrativní smlouvou...
To všechno musel poslouchat. Stejně jako opakovaná ultimáta ze strany šéfporadce Red Bullu Helmuta Marka.
A pak byl prostě Pérez po konci sezony 2024 odejit.
Přestože namítal, že vlastně nedostal žádnou pořádnou šanci. Že byl pod nesnesitelným tlakem. Že monopost byl vyladěný na míru Verstappenovi, ale kdokoliv jiný se bude s takovým autem trápit.
Mimochodem, v tomhle bodě měl pravdu. Jeho nástupce Liam Lawson a poté Lawsonův nástupce Yuki Tsunoda si na nastavení auta také vylámali zuby. A začíná si je lámat dokonce i Max Verstappen, který nevěří tomu, že by se Red Bull mohl ještě letos vrátit na své bývalé pozice.
Pérez je teď jezdcem Cadillacu. Společně s Valtterim Bottasem byli představeni jako záruka zkušenosti. V případě Péreze pak může být důvodem jeho angažování i zajímavé portfolio amerických sponzorů, kteří za ním vždy stáli.
Takže co bude, až se Pérezův Cadillac postaví v příští sezoně proti Verstappenovu Red Bullu?
„Cítím, že není co dokazovat. Teď na to všichni zapomínají, ale bylo to velmi složité místo – neustále se přizpůsobovat, budovat si mentální jistotu. Nemyslím si, že bych měl něco dokazovat, když vidím počet bodů, které letos nasbírali,“ rýpnul si Pérez.
A právem.
Max Verstappen má na třetím místě průběžného pořadí 187 bodů. Tsunoda je až osmnáctý a bodů nasbíral 10. V Poháru konstruktérů je Red Bull s obří ztrátou na vedoucí McLaren čtvrtý – zaznamenal jen dvě vyhrané Velké ceny a pět pódiových umístění.
„Bylo důležité udělat si pauzu, zvlášť když se ke konci roku ukázalo, že s Red Bullem nebudu pokračovat. Místo toho, abych jen skočil do něčeho, abych zůstal za každou cenu ve Formuli 1, potřeboval jsem čas a pochopit, co vlastně chci dál v kariéře. Na začátku to nebylo jasné, zvlášť prvních pár měsíců. Čím víc jsem ale mluvil s lidmi od Cadillacu, tím víc mi bylo jasné, že mě to opravdu pohlcuje. Není to jen tuctový návrat na startovní rošt. Je to skutečný projekt a jeho dynamika je podle mě odlišná,“ chválí si teď Pérez nového zaměstnavatele.
Mluví o spolupráci s týmem a o tom, že si chce návrat hlavně užít. To jsou jeho nové životní hodnoty. A když mluví o možných umístěních Cadillacu, vůbec ho neuráží představa, že se bude umisťovat na konci startovního pole. Důležité je podle něj vědomí, že s celým týmem pokaždé odvedou maximum.
Zdroj: