Ital se ve svém voze značky Maserati zřejmě ztratil v oblaku prachu, který před ním vytvořil závodník ze siamské královské rodiny – princ Bira. I ten nakonec ve stejné zatáčce a narazil do stromu. To se ale stalo až ve třetím kole, zatímco Angličan Reg Parnell, který jel v úvodu závodu za Farinou, následoval Itala ven z trati chvíli po něm. Údajně za to mohl ale právě Farina, který po nehodě zpanikařil, vběhl na trať, kde ho nabral na kapotu anglický závodník. Ten pak také havaroval. Zajímavé je, že ve voze Maserati nejel pouze Ital, ale i Bira a Parnell.
Levotočivá zatáčka na původním Masarykově okruhu si svoje jméno, tedy Farinova zatáčka, získala v následujících letech spontánně. Dnes už se tak nazývá i oficiálně, navíc je u ní od roku 2010 k vidění památník této nehody z roku 1949.
Aby ale nebylo těch tragických událostí onoho dne málo, už před hlavním závodem vyhasly životy dvou českých jezdců. Ještě v tréninku dostal závodník Václav Uher smyk v zatáčce u Nového Lískovce, dvakrát se s vozem (jak jinak než značky Maserati) převrátil a zraněním podlehl. Velké ceně Československa navíc předcházel závod sportovních automobilů o Cenu města Brna, během kterého havaroval další Čech Jaroslav Jonák. Pár vteřin po startu sjel s vozem do příkopu a zranil se tak těžce, že neměl šanci na přežití. Volant jeho vozu se mu zarazil do hrudníku.
Ital Giuseppe Farina, hlavní smutná postava tragédie při Velké ceně Československa roku 1949, jako by svému osudu ten den unikl. O rok později se dokonce stal ve formuli 1 mistrem světa. Krutý osud automobilového závodníka ho ale dostihl v roce 1966, tedy v době, kdy už byl deset let v závodním důchodu. I v něm ale holdoval rychlosti a nebezpečí za volantem, a tak skoro není překvapením, že zemřel při dopravní nehodě. Se svým vozem Lotus Cortina narazil do telegrafního sloupu a na místě zahynul.