Na mistrovství světa, které budou společně pořádat Kanada, Mexiko a Spojené státy se odehraje 104 utkání, na které bude k dispozici přes 6 milionů vstupenek.
Ceny jsou nejvyšší v historii a organizace Football Supporters Europe na ně reaguje výzvou, aby FIFA současný systém prodeje zastavila a přehodnotila ceny.
Vstupenky na základní část se pohybují v rozmezí od 180 dolarů (cca 3700 korun) do 700 dolarů (cca 14 500 korun). Nejlevnější vstupenka na finále může stát 4185 dolarů (přibližně 96 000 korun). Pro fanoušky, kteří by chtěli sledovat všechny zápasy svého týmu od skupiny až do finále, to znamená celkové náklady jen za vstupenky minimálně kolem 6900 dolarů (téměř 158 000 korun).
Jenomže i tak se po spuštění třetí fáze prodeje ukazuje, že poptávka po šampionátu je vyšší než znechucení nad cenami.
Už během prvních 24 hodin obdržela FIFA více než pět milionů žádostí o lístky v rámci losovací fáze. Sama federace popisuje poptávku jako naprosto mimořádnou.
Kritici upozorňují, že jde o nejdražší MS v historii. Turnaj navíc zahrnuje rekordních 104 utkání napříč třemi státy, což přirozeně vytváří tlak na fanoušky, kteří chtějí cestovat. Proti tomu stojí opačný fenomén: lidé o vstupenky žádají ve velkém, přestože čelí riziku, že je nakonec nezískají.
V rámci Random Selection Draw se totiž nelze spolehnout na rychlost, lístky se přidělují výhradně losem. Zájemci mohou žádat až o čtyři vstupenky na jeden zápas a celkově o čtyřicet vstupenek, ale žádná z těchto žádostí nezaručuje úspěch.
A přestože kritika cen neutichá, statistiky FIFA ukazují jasný trend. Už v dřívějších fázích – Presale Draw a Early Draw – se prodalo téměř dva miliony vstupenek. Jde totiž o předprodej určený prioritně pro fanoušky z USA, Kanady a Mexika. Podle FIFA však pocházela značná část žádostí také z Kolumbie, Brazílie, Anglie, Argentiny, Skotska či Německa. Zvláštní pozornost poutá duel Kolumbie s Portugalskem, který se stal okamžitě jedním z nejžádanějších zápasů celé nabídky.
Zájem o vstupenky tak vytváří zvláštní paradox: turnaj, jenž je kritizován za komercializaci a extrémní ceny, zároveň láme rekordy poptávky.
Fanouškům, kteří neuspějí ve třetí fázi, zůstávají další možnosti. Později proběhnou ještě další kola prodeje a také last minute nabídka nevyužitých vstupenek. Některé lístky se distribuují i přes národní svazy účastníků.
Zdroj: