Když slyšel o variantě omezení převodů, musel se tomu smát.
Podle Toma Pidcocka jde o absolutní blábol, který ničemu nepomůže. Rozhodně ne bezpečnosti na silnici, naopak.
„Jen to celou situaci zhorší," má jasno. „Pokud všichni pojedeme stejnou rychlostí, budeme se daleko víc tlačit na jedno a to samé místo. Při sjezdech zabereme víc místa na silnici, což je daleko nebezpečnější."
Pro úplnost, Pidcock je díky svým unikátním schopnostem ovladatelnosti kola, vzhledem k jeho zkušenostem z cyklokrosu i horských kol, daleko lépe kvalifikovaný k tomu říct, co je a co není riskantní.
Proto přichází s úplně jinou a dost revoluční myšlenkou.
„Když takhle budeme pokračovat, možná bychom měli mít všichni i stejný příděl sacharidů a všichni využívat keto dietu, tím jednoznačně závody zpomalíme," říká sarkasticky.
Je v tom klasický pidcockismus – zčásti vtip, zčásti kritika – jeho komentáře ale rozhodně odráží rostoucí frustraci v pelotonu z toho, jak řídící orgány a organizátoři závodů řeší bezpečnostní problémy.
Zatímco šířka řídítek, převody a styl přileb plní titulky novin, systémovější otázky týkající se designu tratí, vybavení silnic a plánování etap často zůstávají bez povšimnutí.
„Musíme víc mluvit o věcech, na kterých skutečně záleží," vyzývá britský cyklista, který se momentálně připravuje na španělskou Vueltu.
Na poslední Grand Tour by rád jel o celkové pořadí.
Zdroj:
https://road.cc/content/news/tom-pidcock-brands-uci-safety-changes-smokescreen-315329
https://escapecollective.com/pidcock-limiting-gears-will-only-make-everything-more-dangerous/