Pane řediteli, hudební divadlo je nyní zřejmě největším nepřítelem ministra zdravotnictví. Jak to v Karlíně vnímáte vy?
Naprostá nekoncepčnost, chaos a zmar. Díky tomu musíme logicky ztrácet důvěru diváků a vůbec to nemůžeme ovlivnit. Díky tomu se řítíme do propasti a padáme pořád hlouběji.
Co Vás napadlo jako první, když jste se dozvěděl, jak budou vypadat nejnovější opatření?
Nenapadlo mě nic, chtělo se mi brečet.
Jsou vůbec ředitelé či provozovatelé divadel součástí jednání o plánovaných koronavirových opatřeních?
Nejsou, všechno to nás létá, jako blesk z čistého nebe.
[caption id="attachment_7595" align="alignnone" width="1250"> Srpnová schůzka zástupců pražských divadelních scén s premiérem Babišem na Úřadu Vlády. Na snímku s Kulhánkem Oldřich Lichtenberg, Michal Kocourek a Sagvan Tofi. (zdroj: Jakub Poláček / CNC / Profimedia)[/caption>
Opereta a muzikál, to je první, co si divadelní divák představí, když se řekne HDK. Kolik zhruba diváků si vaše představení za měsíc najde?
Zhruba 20.0000 diváků, ale to se bavíme o minulosti.
Dá se vyčíslit, o kolik peněz divadlo přijde za dobu, kdy bude “zákaz zpěvu”?
Každé zrušené představení nás připraví o tržby okolo 600.000,- Kč.
Můžete v současné situaci vůbec divákům nabídnout nějaké představení?
Zkoušíme jim nabídnout náhradní termíny, ale to už děláme podruhé a nikdo neví, jak to dopadne.
Tlačíte před sebou nějaký závazek z jara? Některá divadla musela zrušená představení začít kompenzovat právě po létě.
Ano, tlačíme před sebou závazek odehrát představení pro zhruba 90 tisíc diváků a nemáme možnost ho splnit.
Budete do budoucna dělat nějaké změny v předprodeji? Nyní přeci vůbec nevíte, kdy budete moci hrát.
Když nic netuším, těžko něco vymýšlet.
[caption id="attachment_7571" align="alignnone" width="1780"> Pracovní schůzka nad scénářem připravovaného koncertu k nedožitým 80. Karla Svobody. V roce 2018 se sešli Karel Gott, Egon Kulhánek a Radan Dolejš. (zdroj: FB HDK)[/caption>
Neměl by nějak zasáhnout ministr kultury Lubomír Zaorálek?
On se ministr jmenuje Zaorálek?
Je podle vás skutečně zpěv tak nebezpečný? Třeba v Karlíně přeci dělí jeviště od diváků ještě orchestřiště.
Ano, zpěv je teď stejně nebezpečný, jako Kalašnikov, nebo Panzerfaust. Alespoň tedy podle ministra zdravotnictví.
Bavil se už s Vámi někdo o možných kompenzacích?
Nikdo.
Jak to vlastně má Karlín s financováním? Nemůže být ušlý zisk například kompenzován v nějaké dotaci na příští sezonu?
Příspěvkové organizace Hlavního města Prahy ministerstvo ignoruje, stejně jako soukromá muzikálová divadla.
Mluvil jste s některými umělci, kteří u vás hrají, o jejich současné situaci?
Ano, je to tristní, spousta z nich si musela najít jinou práci
Jak jste vyřešil otázku platů? Kromě herců, zpěváků a tanečníků máte i velký orchestr.
Nemáme žádné platy, jen honoráře za odehraná představení a když nehrajeme, nemůžeme vyplácet.
Zvažovali jste například streamování představení?
Autorská práva to neumožňují.
Co byste vzkázal těm, kteří vymýšlejí zákazy, nařízení, omezení a opatření v době koronavirové?
Jsem ředitel divadla, nemůžu být veřejně sprostý.