Rychlostní zkouška (395 km) pondělní etapy z Davadmí do Vadí ad-Davásiru procházela západním výběžkem pouštní oblasti Pustá končina a zavedla soutěžící do dun druhého i třetího stupně obtížnosti. V tomto terénu se Aleš Loprais cítí jako ryba ve vodě, což potvrzovaly i mezičasy, na kterých se držel za piloty továrních Kamazů na páté příčce. V závěru speciálky však Pragu se startovním číslem 508 štěstí na okamžik opustilo, když necelých sedmdesát kilometrů před cílem došlo k defektu pravé zadní pneumatiky.
„Nejednalo se o průraz, ale spíš o separaci běhounu s následným bouchnutím,“ popisuje palubní mechanik Petr Pokora. „Potrhaná guma trochu poškodila blatník a bok vozu, ale to jsou úplné drobnosti. Jinak auto fungovalo po celý den perfektně.“
Po výměně kola dokončil Loprais speciálku jako šestý s dvaadvacetiminutovým odstupem od Dmitrije Sotnikova, který s Kamazem vyhrál etapu a vede i celkově.
V průběžném pořadí zůstává posádka Instaforex Loprais Praga Teamu čtvrtá se ztrátou hodiny a půl na vedoucího Sotnikova. Od třetího Antona Šibalova ji dělí 49 minut. České trio se navíc snaží dostat pod tlak Andrej Karginov, který se čtvrtým Kamazem předstihl Januse van Kasterena (Iveco) a na páté pozici za Lopraisem zaostává už jen o jedenáct a půl minuty.

Hamiltonovi se splní další sen. Formule 1 se vrátí do Afriky
Dvacet devět let dlouhé čekání by už brzy mohlo skončit. Šéf seriálu Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že by se do...

Oprava motorky na Dakaru? Musí stačit kus větve a izolepa
Duch dakarského bratrství stále přežívá. Minimálně v kategorii motorkářů, která je stále vyhrazena dobrodruhům. Přesvědčil se o...