Je to měsíc, co Fernando Alonso skončil po tréninku na kole v nemocnici. Ve švýcarském Luganu ho na silnici srazilo auto. Odnesly to zuby a horní čelist, kterou si zlomil. V nemocnici strávil čtyři dny, během nichž mu lékaři provedli operaci horní čelisti a vyztužili mu ji dvěma titanovými destičkami.
Devětatřicetiletý Alonso musel na deset dnů vynechat trénink a odpočívat. Nyní už má ale za sebou dva týdny v plném tréninku, před odletem do Bahrajnu trénoval v pondělí a úterý na simulátoru týmu Alpine.
A jak se jeden z nejlepších pilotů F1 historie nyní cítí před začínajícími testy, kdy poprvé od nehody na kole sedne do svého vozu? "Upřímně, neočekávám žádné problémy. Jedna věc je profesionální a řidičská stránka, a ta je stoprocentní. A pak je ta osobní, kdy si budu muset po sezoně nechat vyndat dvě platinové destičky z horní čelisti."
[caption id="attachment_11916" align="alignnone" width="1000"> Toyota Gazoo Racing TS050 - V tomto voze závodil Alonso v roce 2018 na FIA WEC / Foto: Oskar SCHULER / Shutterstock.com[/caption>
Alonso podepsal s týmem Alpine dvouletou smlouvu. Na otázku, proč se rozhodl vrátit do Formule 1, odpovídá, že se cítil v nejlepší formě a zdálo se mu, že právě Formule 1 je tím nejlepším místem, kde by teď měl být. Pravdou je, že během dvouleté pauzy od F1 rozhodně neodpočíval. Podruhé vyhrál slavný závod 24 hodin Le Mans, s Toyotou vyhrál FIA FIA World Endurance Championship, dvakrát se účastnil závodu 500 mil Indianapolis a vyzkoušel si i Rallye Dakar.