Suveréni letošní sezony z týmu Red Bull se představí se svými piloty Maxem Verstappenem a Sergiem Pérezem na své domácí trati, která nese jméno Red Bull Ring. Ta je sice délkou krátká, nabízí však spoustu rozmanitosti. V první polovině kola potřebují monoposty všechen svůj výkon při stoupání, které se posléze změní v ostré klesání rozdělené několika rychlými zatáčkami.
Aktuální lídři šampionátu si budou připomínat svého zakladatele Dietricha Mateschitze, který zemřel loni v říjnu. Právě on se zasadil o návrat Velké ceny Rakouska do kalendáře F1 a velkou úlohu hrál při rekonstrukci trati, na které budou piloti o víkendu závodit.
">Max Verstappen je opět největším favoritem na zisk vítězství. Velkou cenu Kanady sice vyhrál „pouze“ o deset vteřin, po závodě však mechanici zjistili, že měl po většinu závodu mrtvolu ptáka zaseklou v brzdě předního kola. V místnosti, kde tři nejlepší piloti čekají na to, až budou vyzváni k výstupu na pódium, se Fernando Alonso Verstappena ptal, zda jel v Kanadě na plný výkon. Ticho a šibalský úsměv sebevědomého Nizozemce lehce naznačily odpověď na tuto otázku.
Program Velká ceny Rakouska na Red Bull Ringu (Spielberg)
pátek 30. 6. 2023 (13:30) - první trénink
pátek 30. 6. 2023 (17:00) - kvalifikace
sobota 1. 7. 2023 (12:00) - sprint shootout
sobota 1. 7. 2023 (16:30) - sprint
neděle 2. 7. 2023 (15:00) – závod
Tip redakce: Smyčka okolo krku Red Bullu se opět utáhne. Red Bull Ring svým profilem bude sedět monopostům Ferrari, oba piloti této stáje budou mít letos zřejmě největší šanci na umístění na pódiu a vyhnou-li se problémům se spolehlivostí, mohou pomýšlet i na vítězství. Průběh Velké ceny Rakouska mohou výrazně ovlivnit dva významné faktory. Jedním je již tradičně počasí – předpověď ze začátku týdne hlásila vydatný déšť, při kterém je jízda vždy ošemetná. V Rakousku se také dočkáme dalšího letošního sprintu. Zkrácený formát už za svoji krátkou historii několikrát vygeneroval pořádné překvapení.
Opačná situace panuje ve druhém týmu Red Bullu Alpha Tauri. Piloti této stáje dosud získali pouhé dva body a jsou beznadějně poslední. Svými špatnými výkony dráždí vedení týmu Nyck de Vries. Spekulace o jeho předčasném konci sílí. V takovém případě by jeho místo mělo připadnout pilotovi z akademie Red Bullu Liamu Lawsonovi. Avšak pouze do konce této sezony. Do nové sezony by se za volantem monopostu Alpha Tauri mohl objevit oblíbenec fanoušků Daniel Ricciardo. Zatím ale tento krok působí více jako vroucné přání fanoušků než reálný strategický krok stáje.
Aston Martin i Mercedes se po nasazení nových upgradů přibližují Red Bullu, stále to však nevypadá, že bychom od nich mohli čekat závažné ohrožení dominance rakouského týmu. Navíc se na obě zmíněné stáje citelněji dotahuje Ferrari.
„Představené upgrady fungují a horečně pracujeme na správném nastavení vozu pro Rakousko. Spielberg je krátká a rychlá trať, kde máte spoustu příležitostí k předjíždění. Musíte si však dát pozor na nepříjemné obrubníky, které mohou poškodit auto. Těším se, co předvedeme. Naším cílem je nasbírat co nejvíce bodů jako tým a vrátit se zpět na druhou příčku v Poháru konstruktérů,“ nechal se slyšet veterán Fernando Alonso.
Zdroj: F1
Řeč peněz. Proč se Kylian Mbappé brání přestupu a chce odejít až jako volný hráč
Paris Saint-Germain, Real Madrid a Kylian Mbappé. Tak vypadá fotbalový trojúhelník letošního přestupového léta. V samém středu...
Bojíme se Wagnerovců, promluvila o svém strachu ruská tenistka Kasatkinová
Podobné pocity, jaké zažívají od loňského února její ukrajinské soupeřky, zažívala během víkendu Darja Kasatkinová. Její...