Sportovní web The Athletic v prosinci zveřejnil výsledky anonymní ankety, ve které se redaktoři ptali 120 současných hráčů NHL na jejich zkušenosti se sociálními sítěmi a fanouškovskou zpětnou vazbou, která se na nich objevuje.
První z otázek mířila na to, zda se aktivně snaží vyhledávat, co se o nich na sociálních sítích píše. Přesně 80 % z dotazovaných uvedlo, že se tomu cíleně vyhýbá. „Ze začátku své kariéry v NHL jsem to sledoval. Když jsem přišel do ligy, bylo to pro mě nové, jak o mně mluví. Jenže mě to značně ovlivnilo. Nyní se soustředím na to, abych to nečetl a myslím si, že by tak měli postupovat všichni. Nedělá to nic dobrého s vaši psychikou,“ odpověděl The Athletic jeden ze zpovídaných hráčů.
Jiný z dotazovaných nebyl tak příkrý. „Nijak mě to neovlivňuje, jsem už dostatečně starý, abych si to nepřipustil k tělu,“ řekl nejmenovaný hráč. Nicméně dodal: „Pokud vám je méně než 25 let, neměli byste ale o sobě číst vůbec nic.“
Další účastníci ankety se shodli, že i když se snažíte negativním komentářům vyhýbat, stejně se nakonec k vám nějakým způsobem dostanou. Od kamarádů, od někoho na ulici nebo třeba od novinářů, kteří na některé věci chtějí reakci. Někteří 'hejtři' si dokonce na vás klidně najdou kontakt a napíší vám napřímo. „Můžete to zkoušet úplně ignorovat. Když se vám ale nedaří, není to žádné tajemství. A v takovém případě opravdu nechcete o sobě nic číst,“ uzavřel toto téma jeden z hokejistů.
V anketě také padla otázka, zda si hráči zakládají falešné nebo dočasné anonymní účty (tzv. burner accounts), prostřednictvím kterých se třeba zapojují do diskuzí. Pouze pět procent dotázaných přiznalo, že s nimi občas pracují.
„Někteří je určitě mají. Nemyslím si ale, že je mají kvůli hádání se s fanoušky. Jen díky nim sledují, co se o nich píše,“ řekl jeden z hráčů.
„Na takové kraviny rozhodně nemám čas,“ ostře se ohradil jiný zpovídaný hokejista.
Podle novinářů z The Athletic se prý ale nejčastěji opakovala odpověď ve stylu „ten strávený čas a bolest hlavy za to rozhodně nestojí“.
Zdroj:
https://www.nytimes.com/athletic/6858902/2025/12/09/nhl-social-media-fans-burners-player-poll/