Poprvé motory monopostů Formule 1 zaburácely v Imole v roce 1980. Trať, jejíž oficiální název zní Autodromo Enzo e Dino Ferrari, se loni vrátila na kalendář šampionátu po 14 letech. Do loňské Grand Prix odstartoval z Pole position Valtteri Bottas, jenže jej zpomalily trosky z Ferrari Sebastina Vettela, který se v prvním kole střetl s Haasem Kevina Magnusena. Bottasův vůz tak měl poničenou aerodynamiku, což ho v konečném důsledku zpomalilo, a tak se z konečného vítězství v závodě radoval jeho stájový kolega Lewis Hamilton. Na třetím místě se po 63 kolech udržel Australan Daniel Ricciardo, tehdy ještě v barvách Renaultu.
Napravit si dojem z prvního závodního víkendu bude určitě chtít Max Verstappen, jenž loni musel z čela závodu odstoupit v 50. kole kvůli problémům s proraženou pneumatikou. Lepší vzpomínky si bude chtít odvézt také George Russell, jenž loni útočil na své premiérové body, než dostal v 51. kole smyk (v době, kdy byly vozy vedené doprovodným vozem) a odstoupil ze závodu.
Program VC Emilia Romagna 2021
- pátek 16. 4. (11:00-12:00) - první trénink
- pátek 16. 4. (14:30-15:30) - druhý trénink
- sobota 17. 4. (11:00-12:00) - třetí trénink
- sobota 17. 4. (14:00-15:00) - kvalifikace do závodu
- neděle 18. 4. (15:00-17:00) - závod
Už první závod v Bahrajnu, kdy i díky lehce kontroverznímu zásahu traťových komisařů, uhájil Hamilton na Mercedesu svoji vedoucí pozici před Verstappenem na Red Bullu, ukázal, že tyto dva týmy budou letos velmi vyrovnané. Red Bull má oproti monopostům automobilky ze Stuttgartu výhodu v zatáčkách, ve kterých jsou díky své stabilnější zádi rychlejší. Co však může rakouskou stáj zradit, je technologie. Ta pokazila už první závod Sergiu Pérezovi a Pierrovi Gaslymu (na Alpha Tauri). Motory Honda se stále potýkají s těžkostmi, které mohou jezdce Red Bullu i Alpha Tauri stát cenné vteřiny.
Imola je velmi úzkou tratí, kde nemáte příliš mnoho prostoru k předjíždění, klíčovými se tak opět stanou správně zvolené týmové strategie, ve kterých v posledních letech Mercedes dominoval. Red Bull si nemůže dovolit byť jedinou chybičku, německá preciznost Mercedesu by je zválcovala ve vteřině.
Ve středu závodního pole se můžeme těšit na velmi zajímavé souboje vyrovnaných stájí. Dlouhé roky nebylo tak zajímavé sledovat tento vývoj jako letos. Líté souboje McLarenu, Ferrari, Aston Martinu (zmátoří-li se Vettel) a Alpha Tauri slibují vzrušující podívanou. V Imole se bude do této skupiny zajímavého středu snažit zařadit Alpine, z jejíhož vystoupení v Bahrajnu bylo bezbodové zklamání.
Naprosto bez ambic vstupuje do druhého závodu sezony Haas. Týmový šéf Günther Steiner se nechal slyšet, že nejdůležitější pro něj je „Odjet co nejvíce kol a získat co nejvíce zkušeností“. Americká stáj živená štědrým příspěvkem otce Nikity Mazepina, jehož premiéra v F1 trvala v Bahrajnu necelou půlminutu, letošní rok úplně odepsala. Mick Schumacher i Nikita Mazepin, kteří jsou úplnými nováčky, tak budou dále křtěni ohněm a potýkat se s nevyzpytatelným monopostem s ruskou trikolórou na šasi.