Mercedesu se příliš nevydařilo předsezonní testování a rozvířily se tak spekulace, že jejich letošní monoposty budou za těmi s červeným býkem zaostávat. Ano, první závod sezony ukázal, že Red Bully se skutečně oproti loňsku Mercedesu povážlivě přiblížily, konečným vítězem ale opět byly stříbrné šípy, když Hamilton dojel první a Bottas třetí.
Strhující souboj Verstappena na Red Bullu s Hamiltonem z Mercedesu, kterému pomohla vhodně zvolená závodní strategie, ale i nešikovný předjížděcí manévr mladého Verstappena v koncovce závodu, po kterém musel Nizozemec svému šestatřicetiletému rivalovi vrátit vedoucí pozici, protože se při předjíždění ocitl mimo trať a získal tak podle mínění traťových komisařů nefér výhodu.
http://www.youtube.com/watch?v=6lM0vYxDQ3s
„Maxi, nech Louise projet,“ slyšel Verstappen od své stáje, musel se tak nechat v samotném závěru od sedminásobného světového šampiona předjet. V cíli pořádně prskal.
Nejen na čele se ale udály zajímavé věci.
Začněme tím nejvíce do očí bijícím – situace Haasu. Americká stáj (byť by se tomu kvůli ruské vlajce na jejich voze nechtělo věřit) pro letošek zvolila dvojici úplných nováčků, Micka Schumachera a Nikitu Mazepina, za volantem jejich monopostů. Nicméně také rezignovala na jakýkoliv vývoj svého vozu, takže Mazepinův první závod v královské třídě skončil hned za první zatáčkou. I Schumacher měl problémy zvládnout svoje auto a zdaleka ne pouze v důsledku chybějících zkušeností. Syn bývalého slavného jezdce Ferrari, Benettonu či Mercedesu tak skončil beznadějně poslední.
Jezdcem dne byl vyhlášen nováček u Red Bullu a loňský překvapivý vítěz Velké ceny Bahrajnu, tehdy ještě v kokpitu Racing Pointu (současného Aston Martinu), Sergio Pérez. Mexičana už při zahřívacím kole zradila technika a musel startovat z boxové uličky. S nepřízní osudu se však popral na výbornou a v konečné klasifikaci si dojel pro deset bodů za páté místo. To je pro Red Bull velmi povzbudivé vzhledem k tomu, že se očekává, že se bude Pérez ještě nějaký čas s novým vozem sžívat.
Rovněž McLaren, který koncem roku představil nového investora MSP Sports Capital, ukázal vzestupnou tendenci. Poté, co jej opustil Carlos Sainz, jenž přešel do Ferrari, přetáhli Britové Renaultu rtuťovitého Australana Daniela Ricciarda. Ten doplnil vycházející hvězdu F1 Landa Norrise. V konečném zúčtování dojel Norris čtvrtý a Ricciardo i přes občasné výkyvy formy na bodovaném sedmém místě před osmým Sainzem.
Náznak zlepšení byl vidět rovněž u Ferrari, kdy Charles LeClerc dlouhou dobu bojoval o umístnění v první pětce. Po loňském otřesném ročníku pro vzpínajícího se koníka začínají tifosi opět cítit rostoucí sebedůvěru ve výkony svých miláčků, ačkoliv na příčky nejvyšší to ještě letos nevypadá.
https://www.youtube.com/watch?v=YsNJrhuMf5w
Obrovským zklamáním skončil závod pro dva veterány formulových závodů a někdejší mistry světa Fernanda Alonsa a Sebastiana Vettela. Druhý jmenovaný utekl po několika nevýrazných letech z Ferrari do čerstvě přejmenovaného a rebrandovaného Racing Pointu/Aston Martinu. Po sérii lapálií a jezdeckých chyb, kdy si na něm sebevědomí zvedal především japonský nováček Yuki Tsunoda, skončil až čtrnáctý.
Alonso se potřetí v kariéře a po dvouleté přestávce vrátil zpět do F1 do stáje Renault (před sezonou přejmenovanou na Alpine). Jenže závod nedokončil. Zklamáním byl i konec Pierra Gaslyho čtyři okruhy před cílem na Alpha Tauri, jenž loni překvapivě opanoval loňskou VC Itálie.
Před druhou velkou cenou letošního ročníku, která se pojede 18. dubna na trati Imola v Itálii, tak mají věrní fanoušci Formule 1 opravdu o čem přemýšlet.