Pochopitelně jde o jednu z nejcennějších trofejí, na kterou cyklista může dosáhnout.
Spolu s triumfy na Grand Tours (Giru, Tour a Vueltě), je titul světového šampiona v silniční cyklistice klenotem s obrovským marketingovým potenciálem pro sponzory.
Výrobce kol Specialized to moc dobře ví díky mnohaletým zkušenostem s řadou mistrů světa, kteří právě na těchto kolech vítězili.
A tak poté, co v neděli Julian Alaphilippe v belgické Lovani obhájil mistrovský titul, pustil se tým do práce.
Kdo vyhraje duhový dres? Pět největších favoritů nedělního klání
Rok v duhovém dresu jezdil Julian Alaphilippe. Vyhrál v něm Brabantský šíp, Valonský šíp, etapu na Tour de France. V neděli se...
Kde jinde by totiž bylo ideální předvést nové kolo mistra světa, než v místě, kde byly desítky tisíc nadšených fanoušků cyklistiky. A tak hned poté, co Francouz vítězně projel cílem, začal nový závod, tentokrát pro celý tým Specializedu.
Leo Menville, který za celý proces designu kola světového šampiona zodpovídá, už tři kilometry před cílem vyrazil do finiše, protože mu bylo jasné, že Alaphilippa nikdo nepředjede.
Problém byl v tom, že zatímco na všech ostatních závodech se o kolo stará mechanik Quick-Stepu, se kterým se dobře zná, teď musel jednat s francouzským národním týmem.
„A tak ve chvíli, kdy mi kolo chtěl jeden z mechaniků předat, nějaký další to stopnul a kolo mi nedali. Musel jsem kontaktovat agenta Juliana Alaphilippa, abych celou situaci zvrátil,“ líčil Menville podle serveru Cycling News.
Povedlo se, jenže přišel další problém. Musel ho dostat do prodejny Specializedu, která byla dva kilometry daleko, navíc v tu chvíli byly v Lovani stále uzavřené silnice a všude davy lidí.
Nebyl čas na hrdinství.
Menville sedl na kolo světového šampiona a uháněl s ním po jedné z nově otevřených silnic, než se do obchodu dostal.
V něm bylo kolo stále celé od potu a prachu belgických silnic vystaveno pro všechny fanoušky jen pár minut poté, co viděli Alaphilippa vítězit.
Pod sedlem dokonce zůstala i energetická tyčinka mistra světa.
Takhle se dělá marketing.
Ženský tým v Quick-Stepu? Nejsem charita, vzkazuje boss Lefevere
Už od roku 1980 se pohybuje ve světě sportovních ředitelů a šéfů cyklistických stájí. Přes 20 let je také spolumajitelem jedné...
I Van der Poel pojede o duhu. Bolesti zad navzdory
Přišel kvůli tomu o týdny tréninku i několik závodů. Jeho neustálé přechody ze silnice na biky a pak ještě na cyklokros si...