Na některých okruzích je to stále tradice, jinde to z bezpečnostních důvodů raději zakázali.
Jakmile se monoposty zaparkují do paddocku, nadšení fanoušci se vydávají na trať, aby si ještě vychutnali poslední záchvěvy adrenalinu z právě prožité Velké ceny a navíc se dostali blíž ke svým idolům.
Jenomže v Montrealu se objevili na okruhu ještě ve chvíli, kdy po něm kroužily monoposty. Sice už v 'chladnoucím režimu', ale stále to hrozilo obrovským průšvihem.
V očích Mezinárodní automobilové federace šlo o tak podstatný prohřešek, že zastínil další vítězství Maxe Verstappena i dramatický boj ovlivněný změnami počasí a výběrem pneumatik v průběhu závodu.
Skupině Octane Racing Group, která je promotérem Velké ceny Kanady, se dostalo hned po skončení závodu oficiálního napomenutí, a protože se to v Montrealu nepřihodilo poprvé, dočkala se i formálního předvolání na půdu FIA. Podle komisařů totiž organizátoři nepřijmuli dostatečná bezpečnostní opatření.
Promotér navíc musí do 30. září předložit návrh opatření, aby stejnému problému ze strany diváků jednou provždy zamezil. Pokud by se incident přece jen ještě jednou opakoval, přijde ze strany FIA tučná pokuta.
Se stejnými potížemi se opakovaně potýkali i organizátoři Velké ceny Austrálie, kteří nakonec vstup na trať v Melbourne rovnou zakázali.
Zdroj: F1, Motorsport
Záchodová krize v Kanadě. Fanoušci se potkávají na toaletách s piloty F1
Paddock, do kterého se nastěhovaly před Velkou cenou Kanady týmy Formule 1, je docela domácký. Možná až moc. Jezdci se tam musí...
Dvouletá smlouva pro Péreze. Co na krok Red Bullu říká Max Verstappen?
Jak úspěšné partnerství znamená dvojice Max Verstappen, Sergio Pérez? Vedení Red Bullu vsadilo na jistotu a po dlouhém váhání...