Mladší z obou jezdců Ferrari, čtyřiadvacetiletý talent Charles Leclerc, si v kvalifikaci nevedl dobře a do závodu odstartoval z osmého místa. O tři roky starší Carlos Sainz junior stál na startovním roštu ve třetí řadě, konkrétně na šesté pozici. Jenže klíčové dění v první zatáčce se dotklo i těchto dvou jezdců a jejich pozice na trati se radikálně změnila.
Zatímco Sainz se propadl z šestého na sedmé místo za Antonia Giovinazziho (Alfa Romeo), kterého ale vzápětí předjel a zůstal tak "na svém", Leclerc dokázal z nepřehledné situace vytěžit maximum a ocitl se na pátém místě, tedy před svým týmovým kolegou.
Když pomineme vedoucí trio Verstappen, Hamilton a Pérez, které si od té chvíle jelo vlastní závod, byl před vozy Ferrari jediný soupeř – Pierre Gasly na AlphaTauri.
Strategie odloženého pit stopu
Stejně jako Red Bull a Mercedes, také Ferrari zvolilo strategii na jednu zastávku v boxech. Rozdíl byl ale v tom, kdy svoje jezdce k mechanikům tým povolal. Prvním byl totiž ve 31. kole Charles Leclerc, jedoucí v té době na čtvrté pozici, když se za něj po svém pit stopu propadl Lewis Hamilton. Leclerc se na trať vrátil až jako devátý, těsně po výjezdu z boxů se kolem něj prohnal Fernando Alonso na Alpine.
Už o čtyři kola později byl ale Leclerc šestý za Pierrem Gaslym, kterému se podařilo vrátit z boxů právě před monackým pilotem ve voze Ferrari.
Mezitím ale Carlos Sainz jr. stále kroužil po trati na prvních pneumatikách a držel si čtvrtou příčku průběžného pořadí. Do boxů byl nakonec povolán až ve 43. kole, tedy 12 kol po Leclercovi.
Strategie Ferrari, kdy se chtěli pokusit předjet Pierra Gaslyho, se nepodařila. Sainz se vrátil na trať až za Leclercem, který byl v tu chvíli pátý, zatímco Sainz šestý se ztrátou necelých osmi sekund.
Charlesi, pusť před sebe Carlose!
Tato ztráta Sainze na Leclerca byla během dalších deseti kol vymazána a oba jezdci jeli opět těsně za sebou, zatímco na čtvrtého Gaslyho ztráceli v 55. kole deset sekund. Byl tu ale jeden důležitý rozdíl, a sice stáří pneumatik. Carlos Sainz jr. měl o 12 kol čerstvější obutí a dalo se předpokládat, že jestli má jeden z jezdců šanci stáhnout ztrátu na Gaslyho a pokusit se ho předjet, pak je to právě Sainz.
Tým Ferrari se proto rozhodl pro krok, který mezi jezdci v jednom týmu dokáže často nadělat hodně zlé krve. Charlesi Leclercovi přišel do týmového rádia pokyn, aby svoji pozici přepustil Sainzovi. Leclerc se ale k tomuto nepříjemnému manévru nějakou dobu neměl, což znervózňovalo Sainze za ním. Ten do rádia zahlásil, že Leclerc snad schválně dělá chyby, aby ho před sebe nepustil.
Charles Leclerc ale nakonec Sainze v 58. kole před sebe pustil. A jak se ukázalo, tento strategický tah měl svoje opodstatnění, protože Sainz se od svého kolegy rychle odpoutal a jal se stíhat Gaslyho.
Ovšem ani čerstvější pneumatiky na jeho voze nepřinesly kýžený rozdíl v rychlosti, a tak když Carlos Sainz jr. šest kol před koncem sice snížil rozdíl mezi ním a Gaslym, ale stále mezi nimi bylo sedm sekund, bylo jasné, že tuto pozici už nemá šanci získat. Před cílem tak Sainz zpomalil a přepustil před sebe opět Leclerca. Ten tak závod dokončil pátý, Sainz šestý.
Týmová rozepře? Ne, byl to týmový duch
Týmová strategie Ferrari s výměnou svých jezdců závěrečné třetině závodu vzbudila samozřejmě rozruch mezi komentátory i fanoušky Formule 1, a jak se zdálo z rádiové komunikace této stáje, i mezi samotnými jezdci. Po závodě ale na sobě ani jeden nenechali znát jakoukoliv trpkost či rozhořčení, právě naopak.
Leclerc médiím vysvětloval, že ve chvíli, kdy dostal pokyn k přepuštění pozice Sainzovi, byla před ním vozidla o kolo zpět a modrá vlajka, tedy od manévru upustil. Když pak v dalším kole znovu přišel pokyn od týmu, už Sainze před sebe pustil. „Vše bylo jasné a jakmile jsem byl požádán, udělal jsem to,“ okomentoval Leclerc přepuštění pozice.
Z vyjádření obou jezdců Ferrari po závodě se zdá, že šlo o předem připravenou týmovou taktiku, se kterou byli všichni srozuměni.
„Zastavil jsem hodně brzy, abychom se pokusili vyvinout určitý tlak na Pierra vepředu, aby zastavil a nechal Carlose jet déle… Všechno fungovalo docela dobře, ale jakmile jsme přezuli na tvrdé (pneumatiky), měl jsem velké problémy, Carlos o něco menší. Neměli jsme Pierrovo tempo, takže jsme to úplně nezvládli, ale myslím, že dnešek ukázal našeho dobrého týmového ducha, a to je dobré. Myslím, že jsme dnes dosáhli maxima,“ popřel jakékoliv rozepře v týmu Leclerc.
Ferrari před McLaren
Ferrari může být v každém případě po Velké ceně Mexika spokojené, jak řekl Charles Leclerc, ačkoliv se jim nepodařilo porazit Gaslyho, dokázali ze závodu vytěžit maximum. Hlavním soupeřem Ferrari v letošním Poháru konstruktérů je totiž McLaren, který byl před Mexikem na třetí pozici.
Díky tomu, že si Ferrari za páté a šesté místo připsalo 18 bodů, zatímco McLaren si z Mexika odvezl pouhý jeden bod za desáté místo Landa Norrise, odsunulo Ferrari Mclaren z průběžného třetího místa. Čtyři závody před koncem sezony je bodový rozdíl mezi oběma týmy 13,5 bodu.

Hamilton ztratil v Mexiku vítězství v první zatáčce, osmý titul se vzdaluje
Další díl sportovního thrilleru, který letos probíhá ve Formuli 1, se v neděli odehrál v Mexiku. A i tento závodní víkend nabídl

Rozhodne F1 havárie Hamiltona s Verstappenem? Šéf Mercedesu to naznačuje
Závěr sezony Formule 1 přinese souboj gentlemanů. Tvrdí to Lewis Hamilton, který má před Velkou cenou Mexika dvanáctibodovou

Frustrovaný Hamilton. Byla to jeho chyba, tvrdí motoristický expert
Na vině není Mercedes, ale Lewis Hamilton. Bývalý britský pilot a současný expert stanice Sky Sports Martin Brundle má ohledně