Mělo jít původně o nenápadný test.
UCI chtěla na závodě Tour of Guangxi ověřit takzvaný 'Maximum Gearing Standard', tedy nová pravidla určující, jaké převody mohou profesionální cyklisté během závodů používat.
Podle unie mělo jít o krok k větší bezpečnosti po sérii brutálních pádů v posledních letech. Jenže tam, kde UCI mluvila o ochraně jezdců, viděl americký gigant SRAM ohrožení vlastního podnikání.
„Nový standard byl přijat za pochybných okolností a měl by vážné a obtížně napravitelné dopady na naši společnost,“ uvedl SRAM v oficiálním prohlášení. Firma upozornila, že její silniční sady nelze podle nového pravidla vůbec používat. Jinými slovy, SRAM by byl z profesionálního pelotonu fakticky vyřazen.
Belgický úřad pro hospodářskou soutěž (BCA) na základě podnětu SRAM věc rychle převzal a po přezkoumání rozhodl: „UCI nesmí test v Guangxi spustit“.
V obsáhlém stanovisku úřad uvedl, že zavedení nového standardu by mohlo „neoprávněně poškodit jednoho z hlavních dodavatelů“, a že „proces přijetí neodpovídal zásadám férové hospodářské soutěže“.