Návrat velkého Fernanda
Nejočekávanější událostí formule 1 bude jednoznačně návrat dvojnásobného mistra světa Fernanda Alonsa. V sezonách 2001 až 2018 odjezdil 314 závodů, v 97 z nich byl na stupních vítězů, v 32 dokonce na na stupni nejvyšším. Jako dvacetiletý začínal ve slabém týmu Minardi, hned po první sezoně ho ale angažoval Renault, se kterým v letech 2005 a 2006 získal mistrovské tituly a ukončil tak éru Michaela Schumachera.
Alonso jezdil i za slavné Ferrari a McLaren. Právě z trápící se stáje v roce 2018 frustrovaný z formule 1 odešel. Vyzkoušel si IndyCar i Rally Dakar a teď se vrací tam, kde toho dokázal nejvíc – a to doslova. Nejen, že bude závodit v monopostu formule 1. Vrací se přímo do stáje, se kterou získal mistrovské tituly – do Renaultu. Ten se od příští sezony přejmenuje na Alpine.
Živá voda pro Vettela?
Návrat Alonsa není jedinou bombou, kterou fanoušci formule 1 očekávají. Na stěhování se už těší čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel. Na začátku letošní sezony mu pozici týmové jedničky ve Ferrari sebral talentovaný Charles Leclerc. Stáj z Maranella pak oznámila, že s Vettelem nepočítá a nahradí ho Carlos Sainz z McLarenu. Vettel našel angažmá ve stáji Racing Point, která od příští sezony ponese jméno Aston Martin.
Pro ty, kteří formuli 1 moc nesledují, by se stěhování z Ferrari do nepříliš známého týmu mohlo zdát jako přestupní stanice před definitivním odchodem do důchodu. Realita je ale opačná, jak ukazují čísla: Racing Point je v pořadí Poháru konstruktérů v této sezoně třetí (126 bodů), Ferrari až šesté (93 bodů) – z toho 75 bodů získal privilegovaný Leclerc a jen 18 bodů Vettel. Přestup tak může být pro třiatřicetiletého Němce živou vodou, která ho vynese zpátky na stupně vítězů.
Prodá Mercedes továrnu, aby měl na Hamiltona?
Všechny karty ještě ale zdaleka nejsou rozdané. Několik es v balíčku zbývá. Tím největším je šestinásobný (a brzy sedminásobný) mistr světa Lewis Hamilton. Jeho setrvání u Mercedesu je nanejvýš pravděpodobné, nebude to ale zadarmo.
Šéf stáje Toto Wolff v nadsázce řekl, že Mercedes bude muset prodat továrnu, aby měl další rok(y) na výplatu Hamiltona. A není divu – jeho roční plat byl letos 40 milionů dolarů. Pro srovnání, jeho týmový kolega Valtteri Bottas bere 8 milionů.
[embed>https://twitter.com/MercedesAMGF1/status/1320375447172034561[/embed>
Vrátí se „Hulk“ ve velkém stylu s býkem na helmě?
Dost možná se naopak uvolní sedačka v silném Red Bullu. Loni nepřesvědčil Pierre Gasly, který se v půlce sezony pakoval do juniorky Toro Rosso. Opačným směrem zamířil Alexander Albon. Ani ten se ale rychlostí nedokázal přiblížit týmovému kolegovi. V letošním šampionátu získal jen 64 bodů, jeho konkurent Max Verstappen o 98 víc. Red Bull potřebuje dva špičkové jezdce, jestli má být schopen se na Mercedes dotáhnout. A poslední šance pro Albona, aby své šéfy přesvědčil, přijde zřejmě o víkendu v italské Imole. Red Bull už avizoval, že nového pilota bude hledat mimo své juniorské týmy. Spekuluje se třeba o Nico Hülkenbergovi – bezesporu rychlý závodník, ale současně smolař, který drží rekord v počtu závodů (182) bez umístění na stupních vítězů.
[embed>https://twitter.com/F1/status/1319583007783649282[/embed>
Jistě zajímavé bude sledovat i počínání Carlose Sainze ve Ferrari nebo Daniela Ricciarda v McLarenu. Zatím nepotvrzené je setrvání Kimiho Räikkönena v Alfě Romeo. Obě sedačky se uvolní v týmu americkém týmu Haas. Spekuluje se, že jednu z nich by mohl obsadit Mick Schumacher – syn legendárního Michaela.