Dakar je nepředvídatelný. Po pekelné 4. etapě dnes posádka Martina Macíka přijela později na start 5. etapy, protože mechanici do poslední chvíle pracovali na výměně jednoho z dílů. Ale pak už šlo vše hladce. Jakmile Iveco navigované Františkem Tomáškem vtrhlo na trať, nasadilo stíhací tempo a nechávalo za sebou jednoho soupeře za druhým. Zbrzdila ho jen jedna výměna pneumatiky.
„Vyrazili jsme snad z úplně posledního místa a krájeli jsme jeden kamion za druhým. Trať byla hodně vyježděná, takže jsme my i kamion dostávali dost na zadek. Ale zvládli jsme to, myslím, dobře. Jeli jsme už totálně vyklidnění. Ferry všechny body krásně našel, i když byla navigace poměrně složitá. Šlo to dneska dobře,“ řekl Martin Macík, který se dál snaží o co nejlepší umístění.
„Každý ujetý kilometr a vyřešená těžkost na Dakaru přináší zkušenosti, které nemáte šanci jinde získat. Tak my k Dakaru přistupujeme. Nemáme v plánu stěžovat si. Jedeme dál, co to dá, jsme ve hře o TOP 10 a současně sbíráme body ve Světovém poháru, jehož je Dakar nově součástí,“ dodal Macík.
Macíkův kamion s číslem 503 na trase také několikrát zastavil u spřátelených posádek. „Zastavovali jsme u kluků z Italtrans Racing týmu a pomáhali jim. A pak i u Martina Šoltyse. Kluci opravovali v dunách Arnošta. Ale nedokázali jsme jim bohužel moc pomoci, neměli jsme u sebe ani potřebné díly. Věřím, že to zvládnou vyřešit a dojedou do cíle,“ popisoval mechanik David Švanda.
Po extrémní 4. etapě většina mechaniků přes noc vůbec nespala. „Kluci jsou rozdělení do skupinek a každá má na starost svou specializaci – nápravy, motory, převodovky, pneumatiky... Současně každý ze čtyř kamionů, o které se staráme, má svého hlavního mechanika. To je člověk, který byl u stavby auta a zná ho do posledního šroubku. Po návratu posádek do bivaku každý ví, co má dělat. Kluci se hned vrhají do práce a servis probíhá někdy až do rána,“ popisuje mechanik David Švanda.
Tým MM Technology se na Dakaru stará o Karla a Arnošta – kamiony domovského Big Shock! Racingu. A také o Vincenza a Niciase, speciály spřátelených týmů Project 2030 a Italtrans Racing, vyrobené v Sedlčanech.
Olga Lounová: Dakar dokončím, i kdybych měla auto do cíle dotlačit
Zpěvačka Olga Lounová si premiéru na Rallye Dakar doposud příliš neužívala. „Náš první Dakar začal smolně, trápily nás...
Lov na motorkáře? De Villiers srazil na Dakaru už druhého
Nejdříve trest v podobě pěti minut, teď vyfasoval od jury rovnou pět hodin. Jihoafričan Giniel de Villiers se nepoučil a na...